plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
کد مطلب : ۲۷۳۲۳

دریادار ایرانی: مرکز مشترک امنیت دریاییِ اقیانوس هند با همکاری ایران، عمان و پاکستان ایجاد می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ایران با همکاری عمان و پاکستان یک مرکز مشترک امنیت دریایی در اقیانوس هند تشکیل می دهد، گفت: این مرکز در بندر چابهار ایران در سواحل خلیج فارس مستقر خواهد شد و نیروهایش را بر تامین امنیت در آب های بین المللی اقیانوس هند متمرکز خواهد کرد.
عکس از علی حدادی اصل
عکس از علی حدادی اصل
به گزارش ایصال نیوز، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران گفت: امنیت دریا بر عهده نیروی دریایی ارتش گذاشته شده‌است که در این راستا به‌طور همزمان پنج ناوگروه رزمی در عمق دریا مشغول انجام مأموریت هستند و اولین مأموریت آن‌ها تأمین امنیت کشتیرانی کشور است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران همچنین از افتتاح مرکز امنیت دریایی با همکاری ایران، پاکستان و عمان خبر داد و گفت: تمرکز فعالیت‌ها در این راستا بر اقیانوس هند خواهند بود.

وی عنوان کرد: باید دارای نگاه ویژه به حوزه دریا باشیم؛ چرا که در شمال و جنوب و حتی غرب دارای مزیت‌های دریایی هستیم و این یک نعمت بزرگ است.

به گفته وی، این مرکز در بندر چابهار ایران در سواحل خلیج فارس مستقر خواهد شد و نیروهایش را بر تامین امنیت در آب های بین المللی اقیانوس هند متمرکز خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما