plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۳۰۸۳۳

بشار اسد از تهاجم پوتین به اوکراین حمایت کرد

رئیس جمهور سوریه پس از نشست دوجانبه با همتای روس خود، ضمن دفاع از حضور قدرتمند روسیه در سوریه و با حمایت از پوتین در جنگ اوکراین گقت: روسیه و چین بایستی سیاست تهاجمی آمریکا را مهار کنند.
بشار اسد از تهاجم پوتین به اوکراین حمایت کرد
به گزارش ایصال نیوز، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تایید کرد که روسیه و چین "مسئولیت بزرگی در توقف سیاست تهاجمی آمریکا که برای نزدیک به سه دهه ادامه دارد، بر عهده دارند."

اسد پس از نشست دوجانبه روز چهارشنبه و گفتگو با همتای روس خود ولادیمیر پوتین در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: ایالات متحده همچنان یک ابرقدرت است، اگرچه در حال افول است. اما یک کشور به تنهایی نمی تواند هیمنه تجاوزکارانه آمریکا که حداقل برای سه دهه و به خصوص پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شده را متوقف کند(همکاری جهانی را می طلبد)

وی افزود: "اما برای متوقف کردن سیاست تهاجمی آمریکا راه های مختلفی وجود دارد. اگر صحبت از اقدام سیاسی است، باید بین چند کشور اتحاد وجود داشته باشد. روسیه و چین در این زمینه مسئولیت بزرگی دارند.

رئیس‌جمهور سوریه سپس فاش کرد که دمشق و مسکو در هفته‌های آینده در آستانه امضای توافقنامه همکاری اقتصادی هستند که شامل ۴۰ پروژه سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف است.

اسد خاطرنشان کرد: این توافقنامه وسیع که قرار است امضا شود، شامل 40 پروژه سرمایه گذاری مشخص در زمینه های انرژی، برق، نفت، حمل و نقل و مسکن، علاوه بر حوزه های صنعتی و بسیاری از زمینه های دیگر است.

رئیس‌جمهور روسیه به پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه اشاره کرد و تاکید کرد که افزایش تعداد این پایگاه‌ها ممکن است در آینده ضروری باشد، زیرا حضور روسیه در سوریه "با توازن قدرت در جهان مرتبط است وو امیری لازم برای سیاست بازدارندگی در مقابل سیاست تهاجمی آمریکاست".

وی گفت: نباید استقرار پایگاه‌های نظامی روسیه و حضور این کشور در سوریه را به فقط به موضوع مبارزه با تروریسم که امری موقتی است مرتبط کرد، حضور روسیه امری ضروری برای بازدارندگی است و مناسبات دو کشور با نگاه به آینده و به صورت درازمدت است.

رئیس‌جمهور سوریه در بخش دیگری از مصاحبه خود به وضعیت جنگ اوکراین پرداخت و گفت: «نازی‌های اوکراین به رهبری ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور به نمایندگی از غرب با روسیه می‌جنگند». اسد گفت: "من معتقدم جنگ جهانی سوم در حال وقوع است، اما شکل آن تغییر کرده است. در گذشته، جنگ ها متعارف بود، ارتش هایی از چندین کشور علیه کشورهای دیگر حمله می کردند. اما اکنون به دلیل سلاح های پیشرفته، به ویژه سلاح های هسته ای، نوع و شیوه جنگ تغییر کرده است و به شکل بازدارندگی یا نیابتی است.

وی افزود: «بنابراین جنگ‌ها به سمت جنگ‌های بازدارندگی یا نیابتی پیش می‌رود و به همین دلیل است که زلنسکی امروز از طرف غرب با ارتش نازی‌ها جنگ می‌کند. همین کار در سوریه و مناطق دیگر توسط تروریست‌ها انجام می‌شود که اینها هم گروه های نیابتی از طرف قدرتهای غربی هستند" اما حضور نیروهای روسیه در سوریه با هدف بازدارنگی است.

رئیس جمهور سوریه افزود: «کشورهای غربی از طریق حمایت مادی، نظامی و سیاسی از کی‌یف، به دنبال این هستند که اهداف عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را مختل کنند».

وی با حمایت از روسیه در جنگ اوکراین همچنین خاطرنشان کرد که "مناطق جدیدی که روسیه اخیراً ضمیمه آن شده است، به موجب تاریخ به روسیه تعلق دارد."

انتهای پیام/*
۰
مترجم : احمد امینی
مرجع : المیادین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما