plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۳۰۸۲۵

دیدار و مذاکره بشار اسد با پوتین در مسکو

حمایت مجدد سوریه از روسیه در جنگ اوکراین
«بشار اسد» رییس جمهوری سوریه که شامگاه سه شنبه وارد مسکو شده بود، در آستانه برگزاری نشست چهارجانبه وزارتی ایران، روسیه، ترکیه و سوریه، روز چهارشنبه با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در کاخ کرملین دیدار کرد.
دیدار و مذاکره بشار اسد با پوتین در مسکو
به گزارش ایصال نیوز، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز چهارشنبه در جریان سفر به مسکو با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود دیدار کرد.

بشار اسد در این دیدار از روسیه در عملیات ویژه نظامی در اوکراین برای مبارزه با نئونازی ها و «نازی های قدیمی» حمایت کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از این سفر گفت که گفتگو ها میان دمشق و مسکو متوقف نمی شود. افزود: از کمک های روسیه در مقابله با زلزله اخیر به ویژه وزارت دفاع و ارتش این کشور که در کمک به زلزله زدگان نقش موثری داشتند، تشکر می کنم.

رئیس جمهور سوریه همچنین اشاره کرد که سفر وی آغازگر مرحله جدیدی از روابط با روسیه خواهد بود.

ولادیمیر پوتین نیز ضمن اظهار خوشحالی از این دیدار گفت که ما دائما در تماس هستیم و شاهد پیشرفت بزرگی در روابط دو کشور هستیم.

وی در رابطه با اوضاع مردم سوریه گفت: متأسفانه مردم سوریه در معرض فاجعه زلزله قرار گرفتند که رنج های آنان را تشدید کرد؛ ما به عنوان دوستان وفادار تمام تلاش خود را برای کاهش این رنج انجام می دهیم.

پوتین ادامه داد: به لطف تلاش های مشترک میان دو کشور و مشارکت قاطع نیروهای مسلح روسیه در سوریه، نتایج قابل توجهی در مبارزه با تروریسم به دست آمده است. این امر تثبیت وضعیت داخلی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را ممکن می سازد.

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که روابط دو کشور به طور مداوم در حال توسعه است و حجم مبادلات تجاری نیز در حال افزایش است.

سفر رییس جمهوری سوریه به مسکو در آستانه برگزاری نشست چهارجانبه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه که هدف آن تقویت همکاری‌های چهارجانبه و پایان دادن به بحران سوریه است مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

در دیدار قبلی پوتین و اسد در مسکو، درباره موضوعاتی مانند آخرین تحولات سوریه، جنگ در استان ادلب، وضعیت سوریه پس از پایان جنگ و تداوم همکاری‌های دو جانبه بحث و تبادل نظر شد.

پس از این دیدار، رسانه‌های رسمی روسیه و سوریه اعلام کردند که این دیدار به توسعه روابط بین دو کشور کمک کرده و مسائل منطقه‌ای مهمی را مطرح کرده است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای گفته می‌شود که روسای جمهوری روسیه و سوریه برای حل موضوع ادلب به توافق موقت دست پیدا کردند، با وجود این، هر دو بر جدیت خود در مبارزه با تروریست‌ها و تامین امنیت و تمامیت سرزمینی سوریه و حاکمیت ملی آن تاکید کردند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما