plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۳۰۶۷۴

ترکیه: مذاکرات برای تمدید توافق کریدور غلات دریای سیاه تداوم دارد

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد روند مذاکرات با سازمان ملل، اوکراین و روسیه برای تمدید توافق‌ کریدور غلات که 18 مارس پایان می‌یابد، ادامه دارد.
ترکیه: مذاکرات برای تمدید توافق کریدور غلات دریای سیاه تداوم دارد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در پاسخ به سوالی مربوط به تمدید توافق‌نامه کریدور غلات که با تلاش آنکارا برای رفع خطر «بحران مواد غذایی» به دلیل جنگ روسیه و اوکراین میسر شد، اعلام کرد: روند مذاکرات با سازمان ملل، طرفین برای تمدید توافق‌نامه که تاریخ آن 18 مارس پایان می‌یابد، ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: اوکراین نظر مثبت خود را در مورد تمدید مجدد ابتکار عمل کریدور اعلام کرده و رویکرد روسیه نیز به همین ترتیب مثبت است. همچنین امیدواریم و انتظار داریم که تمدید توافق‌نامه کریدور با مشارکت همه طرف‌ها صورت گیرد.

آکار همچنین اظهار داشت: تا کنون نزدیک به 23.5 میلیون تن غلات توسط 790 کشتی بواسطه توافق‌نامه کریدور غلات حمل و نقل شده است.

گفتنی است اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجی‌گری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه 22 جولای 2022 در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند.

در این راستا تا روز گذشته 790 فروند کشتی از اوکراین بیش از 23 میلیون و 400 هزار تن غلات از جمله گندم، ذرت و جو را انتقال دادند. 40 درصد غلات عبوری از این کریدور به اروپا، 30 درصد به آسیا، 13 درصد به ترکیه، 12 درصد به آفریقا و 5 درصد نیز به خاورمیانه صادر شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما