plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۲۵۴۹۷

آکار: مرکز هماهنگی صادرات غلات اوکراین به غلبه بر بحران غذایی کمک ‌می‌کند

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد راه‌اندازی مرکز هماهنگی صادرات غلات اوکراین در استانبول به غلبه بر بحران غذایی در جهان به ویژه کاهش قیمت‌ها کمک‌ خواهد کرد.
آکار: مرکز هماهنگی صادرات غلات اوکراین به غلبه بر بحران غذایی کمک ‌می‌کند
به گزارش ایصال نیوز، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در مراسم افتتاح مرکز هماهنگی صادرات غلات اوکراین در پردیس استانبول دانشگاه وزارت دفاع که در چارچوب «سند ابتکار حمل و نقل امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» که بین ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل متحد امضا شد، گفت: افتتاح این مرکز به غلبه بر بحران غذایی در جهان و به ویژه کاهش قیمت‌ها کمک خواهد کرد.

وی با نمایندگان ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل مستقر در این مرکز ملاقات و پیش از آغاز مراسم از اتاق کار نمایندگان روسیه و اوکراین بازدید کرد.

آکار در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، اظهار داشت: استانبول نقطه تلاقی قاره‌ها است، این مرکز برای نیل به اهداف بشردوستانه کار خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: به اعتقاد ما این تلاش‌ها برای راه‌اندازی مرکز هماهنگی صادرات غلات اوکراین کمک شایانی به غلبه بر بحران غذایی در جهان، به ویژه کاهش قیمت‌ها خواهد کرد.

وزیر دفاع ترکیه همچنین تصریح کرد: این مرکز کشتی‌های تجاری مشمول طرح را ثبت و از طریق ماهواره، اینترنت و سایر وسایل ارتباطی نظارت فنی روند خروج کشتی‌های تجاری را پیگیری می‌کند. کلیه فعالیت‌های این مرکز با هماهنگی کشورهای طرف و سازمان ملل انجام می‌شود.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما