plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۳۰۱۸۳

گوترش: از تصمیم اسد در بازگشایی دو گذرگاه مرزی دیگر سوریه استقبال می‌کنم

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد از تصمیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای باز شدن دو گذرگاه مرزی دیگر برای کمک به زلزله زدگان این کشور استقبال می کنم.
گوترش: از تصمیم اسد در بازگشایی دو گذرگاه مرزی دیگر سوریه استقبال می‌کنم
به گزارش ایصال نیوز، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد شامگاه دوشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: از تصمیم بشار اسد برای باز کردن گذرگاه مرزی "باب السلام" و "الراعی"ترکیه جهت کمک‌رسانی به زلزله ‌زدگان در شمال غرب سوریه به مدت سه ماه استقبال می کند.

گوترش تصریح کرد، از آنجایی که تلفات زلزله ۶ فوریه همچنان در حال افزایش است، امداد رسانی به میلیون ها نفر از مردم آسیب دیده بسیار ضروری است.

پیش از این، دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرنگاران در نیویورک مبنی بر اینکه آیا نیاز به بازگشایی نقاط مرزی بیشتر برای کمک به سوریه وجود دارد؟ گفته بود: اکنون زمان سیاسی کاری و ایجاد اختلاف نیست. مشخص است ما به حمایت گسترده نیاز داریم و خوشحال خواهم شد که شورای امنیت برای ایجاد نقاط مرزی بیشتر به توافق برسد.

وی تصریح کرد: ما همچنین نیاز داریم ظرفیت خود برای ارائه کمک به ادلب از دمشق را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد مرکز آشتی روسیه در سوریه بامداد سه‌شنبه از بازگشایی ۲ گذرگاه در مرز ترکیه به دستور رئیس جمهوری سوریه خبر داد.

اولیگ ایگوروف معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در سخنانی مطبوعاتی تاکید کرد که دولت دمشق گذرگاه‌های "سراقب" و "ابوالزندین" را برای ورود کمک‌های بشردوستانه برای زلزله زدگان در مناطق خارج از کنترل دولت مرکزی بازگشایی کرده است.

وی افزود که این دو گذرگاه به صورت یکطرفه و بنا به دستور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بازگشایی شده است.

این مقام روسی همچنین گفت که به علت نبود تضمین امنیتی در مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح غیر قانونی ارائه کمک به زلزله زدگان سوری با مشکل بسیاری روبه روست.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست ۱۹ دی ماه خود در نیویورک، به اتفاق آرا با تمدید ۶ ماهه باز بودن گذرگاه مرزی باب الهوی سوریه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه از طریق ترکیه موافقت کرد.

بر اساس این بیانیه، اکنون علاوه بر گذرگاه مرزی باب الهوی، گذرگاههای باب السلامه و الراعی نیز برای کمک به زلزله زدگان سوریه به مدت سه ماه بازگشایی شده اند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد روز دوشنبه هفته گذشته جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار جان باختگان این زمین لرزه در سوریه به ۵ هزار و ۷۱۴ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷ هزار و ۳۹۶ نفر رسیده است.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما