plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۳۰۰۵۳

دومین زلزله سهمگین بازهم ترکیه را لرزاند/آمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه از 1200 نفر گذشت

رسانه‌های محلی ترکیه بعد از ظهر امروز از وقوع یک زمین‌لرزه مهیب دیگر در جنوب این کشور خبر دادند. ایران برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه اعلام آمادگی کرد.
دومین زلزله سهمگین بازهم ترکیه را لرزاند/آمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه از 1200 نفر گذشت
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رسانه‌های محلی ترکیه، ساعت 13 و 20 دقیقه امروز دوشنبه بار دیگر زمین‌لرزه قدرتمندی به بزرگی ۷.۸ ریتشتر برای دومین بار جنوب ترکیه را به لرزه در آورد.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه طی نشست خبری اعلام کرد: تاکنون دست‌کم 912 نفر در ترکیه بر اثر وقوع زلزله جان خود را از دست داده اند و دست‌کم 5383 نفر مجروح شده اند.

به گفته اردوغان، تاکنون 45 کشور برای ارائه کمک در حوزه تجسس، امداد و نجات به ترکیه پیشنهاد کمک ارائه داده اند.

آمار قربانیان زلزله سهمگین بامداد امروز در دو کشور ترکیه و سوریه از 1300 نفر فراتر رفته است.

شمار قربانیان زلزله سوریه از 400 نفر گذشت.

وقوع زلزله جدید در جنوب ترکیه در حالی است که بامداد امروز (دوشنبه) زمین لرزه مهیبی به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)‌ در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق شهر غازی عینتاب ترکیه واقع در شرق مدیترانه رخ داده بود به طوری که بسیاری از مردم از شهرهای ترکیه، سوریه و لبنان، از ترس ریزش ساختمان‌ها و پس‌لرزه‌ها، در سرمای زمستان به خیابان‌ها آمده و تا صبح در بیروون از خانه ماندند.

در همین حال رسانه ها از افزایش لحظه به لحظه شمار جانباختگان زلزله در ترکیه و سوریه خبر می دهند.

اعلام آمادگی ایران برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه درباره زلزله مرگبار امروز سوریه و ترکیه گفت: به ملت ترکیه و سوریه تسلیت عرض می‌کنم و مراتب همدردی عمیق ایران را را اعلام می‌کنم. برای روح درگذشتگان رحمت واسعه الهی مسئلت می‌کنم. امیدوارم خداوند به مصدومان، شفای عاجل عنایت کند.

کنعانی ادامه داد: با ارتباط خوبی که با مقام‌های دو کشور برقرار است، در صورت نیاز، نهادهای امدادرسانی، درمانی و یا بهداشتی ایران حتماً به مسئولیت و وظیفه اخلاقی، انسانی و اسلامی خود و در چارچوب حق همسایگی و روابط دوستانه عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما