plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۳۰۱۰۲

راه‌اندازی پروژه جزیره قشم باعث رونق اقتصاد ایران می‌شود

"افشار فتح‌الله" مدیرکل منطقه آزاد جزیره قشم تأکید کرد جزیره قشم یکی از نقاط استراتژیک در ارتباط با سواحل جنوبی ایران، در کرانه‌های خلیج‌فارس و دریای عمان است. این جزیره دارای موقعیت ژئوپلیتیکی مهمی دارد و به همین دلیل در منطقه از اهمیتی تأثیرگذار برخوردار است.
راه‌اندازی پروژه جزیره قشم باعث رونق اقتصاد ایران می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، افشار فتح‌الله در گفت‌و‌گو با شبکه العالم گفت: جزیره قشم نقش مهمی در حوزه نفت، گاز و صنایع پتروشیمی دارد و سرمایه‌گذاری‌ها و طرح‌های خوبی در این زمینه راه‌اندازی شده است.

اهمیت پل ارتباطی جزیره قشم و بندرعباس در خلیج‌فارس چیست؟

فتح‌الله تصریح کرد: بندر کاوه برای توسعه جزیره قشم احداث شد که راه ارتباطی به تمام مناطق ایران محسوب می‌شود که به راه‌آهن و همچنین پل خلیج‌فارس متصل است.

او خاطرنشان کرد:‌ پل خلیج‌فارس مهمترین دستاورد در میان این پروژه‌هاست که افتتاح آن از روز گذشته آغاز شد چرا که این پروژه به توسعه گردشگری کمک می‌کند، همانطور که اکثریت شهروندان به جزیره قشم سفر می‌کنند و خودروهای آنها از طریق شناورهای لندینگ کرافت حمل می‌شود، لذا، افتتاح این پل عبور و مرور از آن را تسهیل می‌کند، و با توجه به اینکه خطوط ریلی متصل به بندر کاوه نیز به این پل استراتژیک متصل می‌شود، بخش گردشگری و اقتصاد جزیره قشم بسیار ارتقا می‌یابد.

فتح‌الله افزود: این پل حدود سه سال و نیم دیگر به طور کامل افتتاح می‌شود و در نوع خود بی‌نظیر است زیرا سطح بسیار وسیعی از دریا را در بر می‌گیرد و توسط متخصصان ایرانی طراحی و مهندسی شده است البته بخشی از این پروژه با سرمایه‌گذاری خارجی اجرا شده است، این پروژه استراتژیک با سایر کشورها مشترک خواهد بود و اتصال این پل با جاده و راه‌آهن باعث رونق اقتصادی و گردشگری می‌شود و تحول کیفی بسیار بزرگی در این زمینه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما