plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۳۰۰۰۴

اردوغان: از گفت‌گوهای بین کوزوو و صربستان حمایت می‌کنیم

رئیس جمهور ترکیه گفت که آنکارا از گفت‌گوهای بین کوزوو و صربستان حمایت کرده و از طرفین انتظار دارد که رویکردهای صلح‌آمیز و سازنده‌ای داشته باشند.
اردوغان: از گفت‌گوهای بین کوزوو و صربستان حمایت می‌کنیم
به گزارش ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از دیدار با آلبین کورتی، نخست وزیر جمهوری کوزوو در استانبول طی یک نشست مطبوعاتی مشترک گفت: ما از گفت‌وگوهای بین کوزوو و صربستان حمایت می‌کنیم و از طرفین انتظار داریم که رویکردهای صلح‌آمیز و سازنده‌ای داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم که روند گفتگو با صربستان به نحوی به پایان برسد که صلح و ثبات پایدار در منطقه را تضمین کند.

اردوغان با اشاره به اینکه ترکیه همچنین آماده است تا تمام حمایت‌های لازم را برای صلح و ثبات منطقه ارائه کند گفت: در صورت درخواست طرفین، کمک‌ها و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: ما از دیدگاه کوزوو برای عضویت در ناتو، شورای اروپا و اتحادیه اروپا حمایت می‌کنیم. در دیدارهایمان درباره آنچه می‌توانیم در زمینه‌های اقتصاد، تجارت، انرژی، صنایع دفاعی و مبارزه با تروریسم و ​​همچنین روابط سیاسی‌مان انجام دهیم، بحث کردیم.

اردوغان در ادامه خاطرنشان کرد: از دوست عزیزم (نخست وزیر کوزوو) خواستم تا تلاش بسیار متفاوتی را برای افزایش همبستگی ما علیه فعالیت‌های فرقه تروریستی فتو در کوزوو به عمل آورد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور گفت: ما کشوری هستیم که بیشترین صادرات را به کوزوو داریم و اکنون باید آن را به سطح یک میلیارد یورو برسانیم.

اردوغان همچنین تاکید کرد که آنکارا آماده‌ است حمایت‌های لازم را برای التیام زخم‌های فاجعه سیل در کوزوو انجام دهد.آ نا تو لی 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما