plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۲۸۹۷۶

اردوغان: انتقال گاز طبیعی از ترکمنستان، به نفع ترکیه خواهد بود

رئیس جمهور ترکیه گفت که انتقال گاز طبیعی از ترکمنستان، به ویژه از طریق آذربایجان به ترکیه به نفع کشورش خواهد بود.
اردوغان: انتقال گاز طبیعی از ترکمنستان، به نفع ترکیه خواهد بود
به گزارش ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در برنامه‌ای در هتلی در استان ماردین درباره انتقال گاز ترکمن به ترکیه گفت: انتقال گاز طبیعی از ترکمنستان، به ویژه از طریق آذربایجان به ترکیه به نفع ترکیه خواهد بود.

اردوغان همچنین درباره برد موشک «تایفون» اظهار داشت: برد این موشک 560 کیلومتر اعلام شد. این رقم را نیز کافی نمی‌دانیم. هفته گذشته دیداری انجام دادم و در جریان وضعیت نهایی قرار گرفتم. گفتند که برد این موشک را به هزار کیلومتر خواهند رساند.

وی در پاسخ به سوالی یک جوان در این برنامه مبنی بر اینکه رسانه‌های یونان فنآوری‌های جدید در ترکیه را از نزدیک پیگیری می‌کنند، آیا این تحولات باعث هراس این کشور می‌شود یا نه، اظهار داشت: البته که می‌ترسند. به ما چه گفتند؟ ترک‌های دیوانه.

اردوغان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش ترکیه در فروش گاز طبیعی روسیه به اروپا، تصریح کرد: این موضوع در دستور کار ما قرار دارد. با آقای پوتین نیز این موضوع را بررسی کردیم و وی ترکیه را در این زمینه به عنوان یک مرکز پذیرفت. وی گفت ممکن است از طریق ترکیه به اروپا گاز منتقل کنند حتی تعیین قیمت را نیز در اختیار ما گذاشتند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما