plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۲۹۸۶۸

دیپلمات‌های جمهوری آذربایجان امروز از تهران می روند

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان شامگاه شنبه از خروج کادر دیپلماتیک این کشور به همراه خانواده‌هایشان تا ۲۴ ساعت آینده از ایران خبر داد.
دیپلمات‌های جمهوری آذربایجان امروز از تهران می روند
به گزارش ایصال نیوز، ایران و جمهوری آذربایجان بر عزم خود برای تداوم همکاری‌ها در پی حمله روز جمعه تأکید کردند.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان شامگاه شنبه با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات کامل در این حادثه، اعلام کرد کادر دیپلماتیک این کشور به همراه خانواده‌هایشان تا ۲۴ ساعت آینده از ایران خارج خواهند شد.

در حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در صبح روز جمعه در تهران، یک کادر حفاظت سفارت کشته شد و دو افسر امنیتی مجروح شدند.

عصر روز جمعه جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در گفت‌و‌گوی تلفنی با همتای ایرانی خود گفت «فرد مهاجم و سازمان‌دهندگان این حمله» باید افشا و محاکمه شوند.

در پی این گفت‌وگوی تلفنی، حسین امیرعبداللهیان در یک نشست خبری بار دیگر اظهار اطمینان کرد که تهاجم مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران «سازمان‌دهی نشده بوده و تروریستی نیست».

سایت ریاست جمهوری ایران با انتشار بیانیه‌ای در شامگاه شنبه از گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور دو کشور خبر داد و اعلام کرد الهام علی‌یف گفته است «این یک جنایت غیرمنتظره بود، ولی همکاری دو کشور در این زمینه باید چنان باشد که کسی به بهانه چنین حوادثی فرصت اخلال در روابط دوستانه دو کشور را پیدا نکند».

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما