plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۲۹۷۲۸
رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد

بازار «مبادله ارز و طلا» نیمه اول بهمن افتتاح می‌شود

تامین ارز اقشار مختلف بصورت رسمی
محمدرضا فرزین با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال تامین نیازهای ارزی اقشار جامعه است، اظهار کرد: از این‌رو بانک مرکزی بازار مبادله ارز و طلا را در نیمه اول بهمن ماه افتتاح خواهد کرد.
بازار «مبادله ارز و طلا» نیمه اول بهمن افتتاح می‌شود
به گزارش ایصال نیوز از خانۀ ملت، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به راهکارها در راستای آرامش افزایی به بازار ارز تاکید کرد: در حال حاضر ما در بازار کالا، نیازهای ارزی را به طور رسمی تامین می‌کنیم، این در حالی است که نیازهای خدماتی ارزی را تامین نمی کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فرزند فردی در خارج از کشور به سر می‌برد و نیاز به ارز دارد و یا اینکه بیماری در خارج از کشور ارز لازم دارد و یا اینکه فدراسیونی برای رفع نیازهای خود باید ارز داشته باشد. بنابراین ده ها نیاز ارزی بدین شکل وجود دارد و ما هیچ کدام از این موارد را به طور رسمی تامین نمی‌کنیم و این نیازها به بازار آزاد سوق داده می شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بنابراین ما درصدد ایجاد بازار مبادله ارزی هستیم تا به تمام نیازهای ارزی پاسخ دهیم و کمتر نیازی به بازار آزاد برود.

فرزین اظهار کرد: اگر نیاز ارزی به بازار آزاد کم شود، بازار مبادله ارزی مبنای نرخ ارز خواهد شد و به ثبات بازار ارز کمک خواهد کرد.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: به همین منظور، ما در نیمه اول بهمن ماه بازار مبادله ارز و طلا را در کشور افتتاح خواهیم کرد تا به نیازهای ارزی پاسخ داده شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما