plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
کد مطلب : ۲۹۲۷۱
در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما

فرزین: نرخ ارز در کشور ۴۴ هزار تومان نیست و ما نمی‌پذیریم

تلاش می‌کنیم تمامی نیازهای ارزی را تامین کنیم
رئیس کل جدید بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ ارز در کشور ۴۴ هزار تومان نیست و ما نمی‌پذیریم، گفت: این نرخ تحریفی است که علامت‌دهی غلط به بازار کالا می‌دهد البته در بازار آزاد دخالت می‌کنیم. اکثر نیازهای بازار آزاد را سعی می‌کنیم در بازار مبادله‌ای تامین کنیم.
فرزین: نرخ ارز در کشور ۴۴ هزار تومان نیست و ما نمی‌پذیریم
به گزارش ایصال نیوز، محمدرضا فرزین در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما با تشریح برنامه‌های بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز، اظهار کرد: اکنون در سامانه نیما میانگین نرخ ارز ۲۹ هزار تومان است، از فردا با ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد که این ارز به کالاهای اساسی، تجهیزات و مواد اولیه کارخانجات تعلق می‌گیرد. بخش زیادی از عرضه ارز در نیما مربوط به نفت و محصولات پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه روزانه تا ۲۰۰ میلیون دلار ارز در سامانه نیما معامله می‌شود، افزود: در هفته آتی عرضه افزایش پیدا خواهد کرد و تلاش می‌کنیم تمامی نیازها را تامین کنیم.

رییس بانک مرکزی با اعلام اینکه نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان نرخ تعادلی در سامانه نیما است، گفت: یک بازار دیگر به نام بازار مبادله ارزی ایجاد می‌کنیم که در آن نوسان وجود دارد که به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

فرزین ادامه داد: نرخ ارز در کشور ۴۴ هزار تومان نیست و ما نمی‌پذیریم؛ این نرخ تحریفی است که علامت‌دهی غلط به بازار کالا می‌دهد البته در بازار آزاد دخالت می‌کنیم.

و با تاکید بر اینکه اکثر نیازهای بازار آزاد را سعی می‌کنیم در بازار مبادله‌ای تامین کنیم، تصریح کرد: وقتی نرخ ارز را تعین و تبیین می‌کنیم باید به دوگانه رفاه و اشتغال توجه شود و کم‌وزیاد شدن نرخ به این دو مقوله آسیب می‌زند. نرخ ارز باید توازن داشته باشد./ایر نا
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما