plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۲۹۷۱۹

درخواست ناتو برای کمک نظامی فوری به اوکراین

دبیر کل ناتو از کشورهای عضو این پیمان نظامی خواست با توجه به آمادگی روسیه برای حملات جدید علیه اوکراین، کمک‌های نظامی به کی‌یف را فورا افزایش دهند. نشست گروه تماس دفاعی اوکراین روز جمعه در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان با حضور وزیران دفاع حدود ۵۰ کشور برگزار شد.
درخواست ناتو برای کمک نظامی فوری به اوکراین
به گزارش ایصال نیوز، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو از کشورهای عضو این پیمان نظامی خواست تا حمایت نظامی خود از اوکراین را فوری افزایش دهند.

وی این سخنان را پس از نشست گروه تماس درباره اوکراین که در پایگاه هوایی «رامشتاین» در آلمان برگزار شده بود، مطرح کرد.

دبیر کل ناتو گفت: «روسیه آماده حملات جدید می‌شود به همین دلیل افزایش حمایت از اوکراین برای تضمین پیروزی‌اش و بازگرداندن سرزمین‌های اشغال شده ضروری است».

استولتنبرگ اضافه کرد: «روسیه هیچ نشانه‌ای در خصوص آمادگی برای صلح نشان نمی‌دهد بلکه بر عکس، در حال آماده شدن برای جنگی طولانی است».

وی تاکید کرد که اوکراین با بدست آورد دستاورهای میدانی، باید مواضع قوی هنگام نشستن بر میز مذاکره در آینده داشته باشد.

دبیر کل ناتو از سامانه‌های پدافند هوایی و خودروهای زرهی که آمریکا، آلمان، فرانسه، کانادا، دانمارک، هلند و سوئد به اوکراین داده‌اند قدردانی کرد. استولتنبرگ گفت که انگلیس، فرانسه و لهستان نیز آماده ارائه تانک‌های تهاجمی و تانکهای سبک به اوکراین هستند.

این در حالی است که وزیر دفاع آلمان که به تازگی به این سمت منصوب شده است در اولین اظهارات خود بر دفاع از اوکراین تاکید کرد و گفت: از حمایت از اوکراین کوتاه نخواهیم آمد.

«بوریس پیستوریوس» که به صورت غیرمنتظره بعد از استعفای «کریستین لامبرشت» جایگزین او شده است افزود: اولویت در ارسال سلاح به اوکراین سامانه دفاع هوایی است.

وی درباره ارسال تانکهای لئوپارد به اوکراین نیز گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم زمان تصمیم گیری درباره ارسال این تانکها را تعیین کنیم. اما این اشتباه است که می‌گویند برلین از ارسال تانکهای لئوپارد به اوکراین جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما