plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۲۹۶۷۳

زلزله ۵.۴ ریشتری در خوی

زلزله‌ای به شدت ۵.۴ ریشتر بعد از ظهر امروز شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند. ۱۵ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای بررسی وضعیت به منطقه وقوع حادثه اعزام شده‌اند.
زلزله ۵.۴ ریشتری در خوی
به گزارش ایصال نیوز، بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، زلزله‌ ۵.۴ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری زمین شهرستان خوی از توابع آذربایجان‌غربی را لرزاند.
این زمین لرزه در ساعت ۱۳:۳۸ ظهر امروز چهارشنبه رخ داد و در برخی شهرستان‌های همجوار از جمله ارومیه نیز احساس شد.

همچنین ساعت ۱۳:۱۹ امروز نیز زمین لرزه ۳.۶ ریشتری خوی را لرزانده بود.

مصدومیت ۱۲۰ نفر بر اثر زلزله در خوی

حمید محبوبی سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان غربی درباره جزئیات این زلزله گفت: در پی دریافت اخبار مردمی از طریق شماره ۱۱۲ مبنی بر آسیب ۱۲ روستا از زلزله ‌۵.۴ ریشتری امروز در شهر خوی، تیم های عملیاتی برای ارزیابی دقیق به مناطق اعزام شده اند.

با وقوع زلزله ۶ تیم ارزیاب در محل مستقر شده اند و در حال ارزیابی منطقه هستند.از ۵ روستایی که ارزیابی شده به ۴ روستا خسارت جدی وارد نشده و در یک روستا تقریباً به ۲۰۰ خانه آسیب جدی وارد شده است. ‌ خوشبختانه خسارت جانی، گزارش نشده و بر اساس اعلام اورژانس تاکنون ۱۲۰ نفر مصدوم شده اند که این مصدومیت‌ها ناشی از فرار بوده است.

اعزام ۱۵ تیم ارزیاب به منطقه زلزله‌زده

فرماندار خوی در خبر تکمیلی گفت: به محض اطلاع از وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری دقایقی پیش، ۱۵ تیم ارزیاب از این شهرستان برای بررسی خسارت احتمالی به کانون زلزله اعزام شدند.

ذبیح الله کاظمی افزود: این زمین لرزه در بخش فیرورق خوی روی داده و ارزیاب‌ها با توجه به نزدیکی این محل به مرکز شهرستان، در زمان کمی بعد از وقوع زلزله در این محل حاضر شده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما