۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۲۹۵۷۷

خشم و عصبانیت انگلیس از اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری

نخست وزیر انگلیس روز شنبه به اعدام علیرضا اکبری واکنش نشان داد و مدعی شد که این اقدام بدون مجازات نخواهد ماند.
خشم و عصبانیت انگلیس از اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری
به گزارش ایصال نیوز، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در توییتر خود بدون اشاره موارد متعدد نقض حقوق بشر از سوی غرب ، در جملاتی مداخله جویانه مدعی شد که اعدام جاسوسی انگلیسی از سوی ایران ، نقض حقوق بشر است.

او در توئیت خود نوشت: از اعدام علیرضا اکبری شهروند ایرانی-بریتانیایی در ایران وحشت زده شده ام.

نخست وزیر انگلیس مدعی شد: فکر من با دوستان و خانواده علیرضا است.

ساعاتی پیش نیز جیمز کلورلی وزیر امورخارجه انگلیس در تداوم اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، برای دومین بار به حکم اعدام یکی از متهمان امنیتی در تهران واکنش نشان داده و خواستار توقف اعمال رای دادگاه شده بود.

جیمز کلورلی بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد ادعا کرد: رژیم ایران نباید شک داشته باشد که ما پرونده علیرضا اکبری را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

وزیر امورخارجه انگلیس چهارشنبه گذشته نیز با انتشار توئیتی ادعا کرده بود: «ایران باید اعدام علیرضا اکبری، تبعه ایرانی-بریتانیایی را متوقف و فوراً او را آزاد کند»

مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه اعلام کرد: علیرضا اکبری جاسوس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ یک میلیون و ۸۰۵‌ هزار یورو، ۲۶۵ هزار پوند انگلیس و ۵۰ هزار دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

بر اساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI۶ و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است. همچنین اقدامات سرویس جاسوسی انگلیس در این پرونده نشان دهنده ارزش محکوم، اهمیت دسترسی‌های او و اعتماد دشمن به وی بوده است.ایر نا 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

mojgan
واقعا دمشون گرم باید این کثافتهای جاسوس را روزی هزار بار دار زد یکبار کمه براشون. دولت انگلستان هم بهتر است مشکلات کشور خودش را و مفتخورهای خاندان سلطنتی را جمع و جور کند که گند نژاد پرستی ها و جنایاتشان دنیا را برداشته و نوه ملکه متوفی آبرو برایشان نگذاشته.
به قول رهبر عزیزمان دوران بزن و در رو تمام شده. یکی بزنید ده تا خواهید خورد. امروز دیگر باآن ایران ضعیفی که باید به شما باج میداد روبرو نیستید. این را هم روباه پیر انگلیس و هم شیطان بزرگ آمریکا و هم توله نامشروعشان اسرائیل باید به خوبی بفهمند و در امور داخلی کشور ایران بیشتر از این دخالت نکنند.. علیرضا اکبری بدان که خون پاک شهید فخری زاده تا دنیا دنیاست دامان کثیفت را رها نخواهد کرد. الهی هزار بار در قعر جهنم بسوزی که خواهی سوخت انشالله.