plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۰
کد مطلب : ۱۳۹۰۴

پهپاد فوق پیشرفته جاسوسی ارتش انگلیس رونمایی شد

ارتش بریتانیا نوع جدید پهپادهای کوچک و فوق پیشرفته به نام«سوسک» را به خدمت گرفته که از قابلیت تجسسی فراوان برخوردارند و اندازه‌ای در حدود یک گوشی هوشمند دارند.
پهپاد فوق پیشرفته جاسوسی ارتش انگلیس رونمایی شد
این پرنده نظامی فوق مدرن جاسوسی کم حجم و کوچک، وزنی معادل ۱۹۶ گرم دارد.
این پهپادها کوچک و سبک، اندازه‌ای حدود یک گوشی هوشمند دارند و همانند پهپاد یا هواپیماهای بدون سرنشین در حال حاضر در ارتش انگلیس برای اهداف گوناگون تجسسی و جاسوسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 این پهپادهای جدید" Bug "توسط واحدهای نظامی و فناوری تکامل یافته است و به گفته جیمس جیرارد مدیر فناوری شرکت "BAE Systems Applied Intelligence"این پهپاد سوسکی با برد 2 کیلومتر حتی در شرایط جوی دشوار، قادر به انجام عملیات است.

باطری این هواپیمای کوچک جاسوسی  تا 40 دقیقه شارژ دارد و توانایی فیلمبرداری از اماکن مورد هدف و ارسال آن را به خوبی دارا می باشد.

 این پرنده جاسوسی قابلیت رصد کامل محیط پیرامونی خود را دارد و البته در موارد انسان دوستانه نیز کاربرد دارد.

شرکت سازنده این پهباد کم حجم و پیشرفته، شرکت صنایع نظامی انگلیسی «BAE Systems»با  همکاری شرکت «UAVtec» می باشد و تا کنون 30 فروند از آن را به وزارت دفاع انگلیس تحویل داده است.

ارتش انگلیس مانند برخی از ارتش های پیشرفته جهان، در سال گذشته برای استفاده ار روبات ها، پهپادها و دیگر سیستم های اتوماتیک و پیشرفته هزینه های فراوانی اختصاص داده است.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما