plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۲۹۲۴

منطقه آزاد تجاری در شهرآفتاب تاسیس می شود

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب گفت: دولت با تاسیس منطقه آزاد تجاری در شهر آفتاب موافقت کرد.
منطقه آزاد تجاری در شهرآفتاب تاسیس می شود
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، محمدرئوف قادری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال انتخاب مشاور، تدوین لایحه پیشنهادی در این زمینه و ارائه آن به هیات دولت هستیم.
وی در ادامه اظهارداشت: در سال جاری علیرغم تحریم‌ها متراژ مجموعه شهرآفتاب ۲ برابر افزایش خواهد یافت و نمایشگاه ها در فضای ۲۱۰ هزار متری برگزار می‌شوند.
مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی بین المللی شهرآفتاب، حل معضل ترافیک و آلودگی‌هوا را به عنوان اهداف اولیه از ساخت نمایشگاه شهرآفتاب برشمرد و خاطرنشان کرد: براساس مطالعات انجام شده انتقال نمایشگاه های پرمخاطب موجب کاهش ۲۵ درصدی ترافیک و ۵۰۰ هزار سفر درون شهری در پایتخت می شود.
وی تصریح کرد: علیرغم سرمایه گذاری زیاد برای ساخت شهرآفتاب، متاسفانه نمایشگاه های پرمخاطب به شهر آفتاب منتقل نشد.
قادری با اشاره به پیگیری های انجام شده برای حل این مساله از تفاهم با وزارت صنعت برای برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در شهرآفتاب به دنبال طرح این موضوع توسط شهردار تهران با رییس جمهوری خبر داد و گفت: کمیسیون زیربنایی دولت فروردین ماه امسال با انتقال نمایشگاه های پرمخاطب به شهر آفتاب و ممنوعیت تصدی گری دستگاه های مختلف یا حتی دولت در نمایشگاه داری تهران موافقت کرد.
به گفته وی تاکنون ۶۰ نمایشگاه در مجموعه بین المللی شهرآفتاب برگزار شده و تا پایان امسال ۲۶ نمایشگاه دیگر در این مجموعه برگزار خواهد شد.
مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نمایشگاه رباتیک در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است عنوان کرد: استفاده از ربات از جمله فناوری های روز دنیا و عوامل توسعه به شمار می رود که البته ایران در مقایسه با بسیاری کشورها در این حوزه عقب تر است.
به گفته قادری باید در کشور رقابتی در این حوزه ایجاد شود تا افراد توانمندی‌های خود را به نمایش گذارند، در غیر این صورت امکان رشد و توسعه وجود ندارد.
وی حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه ها را موجب رشد و توانمندی دانست اظهارداشت: با وجود آنکه بسیاری از تولیدات کشور با کیفیت است اما متاسفانه در حوزه برندسازی ضعیف عمل کرده ایم.
قادری با اشاره به اینکه در زمینه رباتیک پس از آمریکا و هند در رتبه سه قرار داریم اظهارداشت: در منطقه خاورمیانه حرف اول را در این بخش میزنیم.
انتهای پیام/*
۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما