plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۲۹۱۱۸

سازمان ملل اقدام طالبان علیه زنان افغانستان را محکوم کرد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با تأکید بر اینکه نمی توان حقوق زنان و دختران را انکار و صدای آنان را خفه کرد، تصمیم طالبان برای ممنوعیت فعالیت زنان در سازمان های خصوصی در افغانستان را محکوم کرد.
سازمان ملل اقدام طالبان علیه زنان افغانستان را محکوم کرد
به گزارس ایصال نیوز، "فولکر ترک" کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز یکشنبه در واکنش به اقدام طالبان در زمینه ممنوعیت فعالیت زنان در سازمان های خصوصی، آنرا نقض حقوق زنان و تعدی به کمک های ضروری به زندگی دانست که بسیاری از افغانستانی ها نیازمند آن هستند.

وی در بیانیه ای که از طریق دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در توئیتر منتشر شده است، افزود: نمی توان حقوق زنان و دختران را انکار و صدای آنان را خفه کرد.

طالبان روز شنبه به سازمان‌های غیردولتی داخلی و بین‌المللی در افغانستان دستور داد که از حضور کارمندان زن در محل کار تا اطلاع ثانوی جلوگیری کنند.

سازمان ملل شنبه شب در واکنش به این دستور طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ممنوعیت حضور و ادامه فعالیت کارمندان زن سازمان‌های غیردولتی «عمیقاً نگران» است.
سازمان ملل خاطرنشان کرد، چنین دستوری بنیادی‌ترین حقوق زنان را نقض می‌کند و همچنین نقض آشکار اصول بشردوستانه است.

سازمان ملل با بیان اینکه به دنبال دیدار با رهبری طالبان برای کسب شفافیت در مورد دستور گزارش شده خواهد بود، تاکید کرد؛ زنان باید قادر به ایفای نقشی حیاتی در تمام جنبه‌های زندگی از جمله امور انسان دوستانه باشند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما