plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۲۹۰۶۲
در خطبه های نماز جمعه اصفهان

حجة الاسلام میردامادی: زن، زندگی و آزادی، تنها بر مبنای انسانیت و اسلامیت معنا می‌دهد

زندگی حیوانی جز کشتن، غارت کردن، استعمار و ویران کردن نیست
امام جمعه موقت اصفهان حیات دنیوی را دارای دو بعد انسانی و حیوانی دانست، گفت: شعار زن‌، زندگی و آزادی اگر برمبنای انسانیت و اسلامیت باشد، معنا می دهد. تمام بدبختی های دنیا از این است که بشریت یاغی از خداوند و قیامت دور شده است. زندگی انسانی و اسلامی، دارای آثار و برکات‌ فراوان برای انسانهاست.
حجة الاسلام میردامادی: زن، زندگی و آزادی، تنها بر مبنای انسانیت و اسلامیت معنا می‌دهد
به گزارش ایصال نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی میردامادی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای بزرگ اصفهان افزود: زندگی حیوانی یعنی همان برهنگی،دزدی، بی عقلی ، ‌شهوت و خوردن و آشامیدن در حالیکه زندگی انسانی به‌معنای معرفت، اخلاق، نیکی وخدمت به دیگران و برای زندگی هدف قائل شدن است.

وی اظهار داشت: آنکه خدا، اسلام و قیامت را قبول ندارد، هدفش در زندگی تنها خور و خواب و خشم وشهوت است و تمام بدبختی های دنیا از این است که بشریت یاغی از خداوند و قیامت دور شده است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نشانه آن‌تروریست‌های حرم شاهچراغ بودند که در عالم حیوانیت به پیر وجوان و کوچک وبزرگ‌ رحم‌ نکردند وآن فاجعه را آفریدند.

وی با بیان اینکه زندگی انسانی و اسلامی، دارای آثار و برکات‌ فراوان برای انسانهاست، افزود: زندگی حیوانی جز کشتن، غارت کردن، استعمار، ویران کردن، بمب هسته ای ساختن، مردم را به اسارت کشاندن و سرخپوستان را قتل عام‌کردن چیز دیگری نیست.

حجت الاسلام میردامادی نمونه زندگی انسانی را خدمت به خلق خدا در کمیته امداد امام خمینی(ره) و کمک مومنانه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، ساخت سالانه یک‌میلیون خانه برای فقرا عنوان کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تاکنون پیشرفت‌های بسیاری در زمینه علمی و پزشکی در توسعه دانشگاه ها وتربیت متخصصان کرده است و در این مدت حتی یک وجب کشور را با وجود تهاجم ابرقدرت‌ها از دست نداده است.

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و آغاز ایام فاطمیه دوم و گرامیداشت روز آمار گفت: امیدواریم که همواره نام فاطمه وزینب وهمچنین محمد، علی و حسن و حسین در صدر نام ها قرار بگیرد.ایرنا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما