plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۲۸۸۶۳

ایران احتمالاً از کمیسیون زنان سازمان ملل کنار گذاشته شود

آمریکا در تلاش است تا امروز، زمینه کنار گذاشتن ایران را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد فراهم کند.
ایران احتمالاً از کمیسیون زنان سازمان ملل کنار گذاشته شود
به گزارش ایصال نیوز، رویترز ادعا کرد؛ برخی دیپلمات‌ها می‌گویند به نظر می‌رسد ایران روز چهارشنبه با ادعای واهی آنچه سیاست‌های مغایر با حقوق زنان و دختران نامیده شده، از بدنه زنان سازمان ملل کنار گذاشته شود، اما به گفته آنها، انتظار می‌رود چندین کشور از مشارکت در رای‌گیری درخواستی ایالات متحده خودداری کنند.

شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC) متشکل از 54 عضو، امروز به پیش‌نویس قطعنامه ای رای می دهد که «جمهوری اسلامی ایران را با اثرگذاری فوری از کمیسیون وضعیت زنان برای مدت باقیمانده دوره 2022-2026 حذف می کند».

«کمیسیون مقام زن ملل متحد» - متشکل از 45 عضو، هر ساله در ماه مارس تشکیل جلسه می دهد و هدف آن ترویج برابری و توانمندسازی زنان است. یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد آنها «به طور مداوم شاهد حمایت فزاینده» برای حذف ایران بوده اند.

ایران، 17 کشور دیگر و فلسطین در نامه‌ای به این کمیسیون در روز دوشنبه استدلال کردند که یک رای‌گیری شبیه به آنچه در حال رخ دادن است، «بی‌تردید یک سابقه ناخوشایند ایجاد می‌کند که در نهایت مانع از مشارکت سایر کشورهای عضو با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و سنت‌های مختلف در فعالیت‌های نهادهایی از این دست می‌شود. کمیسیون ها.»

در این نامه از اعضا خواسته شده است که علیه اقدام ایالات متحده رای دهند تا اگر این امر ناخوشایند تلقی شود و اکثریت شرایطی را برای تحمیل چنین مانورهایی به وجود آورند، از »روند جدید اخراج کشورهای مستقل و منتخب از هر نهاد معینی از نظام بین‌الملل اجتناب شود.»

تنها پنج امضا‌کننده از این کشورها در حال حاضر عضو این کمیسیون هستند و می توانند روز چهارشنبه رای دهند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما