plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۱۸۸۴۳

گوترش: جهان باید بیدار شود

دبیرکل سازمان ملل به رهبران جهان نسبت به خطرات ناشی از پاندمی و بحران اقلیمی هشدار داده و گفت که جهان باید بیدار شود.
گوترش: جهان باید بیدار شود
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد طی سخنانی در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی این سازمان ضمن هشدار نسبت به خطرات ناشی از پاندمی و بحران اقلیمی گفت: اینجا هستم تا زنگ خطر را به صدا درآورم. جهان باید بیدار شود.

دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: در لبه پرتگاه بوده و در مسیر اشتباه پیش می‌رویم. جهان ما هیچ وقت این قدر در معرض خطر قرار نگرفته بود.

گوترش با بیان اینکه مردم در برابر نابرابری‌ها، اعتماد خود به دولت‌ها و نهادها از جمله سازمان ملل را از دست داده‌اند، تاکید کرد: اعتماد از دست رفته باید احیا شود. لازم است شرایط همگانی سازمان ملل متحد با عصر جدید را فراهم کنیم.

او برقراری صلح و امنیت را برای حل بحران‌ها در افغانستان، میانمار، سوریه، لیبی و یمن  ضروری عنوان کرده و گفت: تقسیمات ژئوپلیتیک باعث تضعیف همکاری بین‌المللی می‌شود و ظرفیت شورای امنیت برای اتخاذ تصمیمات لازم را محدود می‌کند.

گوترش خاطرنشان کرد که دو اقتصاد بزرگ جهان؛ چین و آمریکا در زمینه‌ها اقتصاد، تجارت، مالیه، فناوری و هوش مصنوعی دو رویکرد متفاوت داشته و در نهایت با اتخاذ دو استراتژی متفاوت نظامی و ژئوپلیتیک به اختلاف کشیده می‌شوند که این هم می‌تواند از جنگ سرد بدتر شود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما