plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۲۸۶۷۰

ارتش عراق مسئولیت تامین کامل امنیت مرزی در اقلیم کردستان را بر عهده گرفت

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که برای اولین بار، نخست‌وزیر عراق دستور استقرار فوری نیروهای ارتش عراق در مرزهای مشترک با ایران و ترکیه در اقلیم کردستان عراق را صادر کرد.
ارتش عراق مسئولیت تامین کامل امنیت مرزی در اقلیم کردستان را بر عهده گرفت
به گزارش ایصال نیوز، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر این کشور روز یکشنبه دستور استقرار فوری نیروهای ارتش عراق در مرزهای ایران و ترکیه را داده است و آنها فورا کنترل مرزها را در دست گرفتند.

وی هدف از این دستور السودانی را پایان تنش میان ایران و ترکیه با برخی گروه‌های (تجزیه طلب) کُرد در منطقه کردستان عراق عنوان کرد.

به گزارش شفق نیوز، یحیی رسول همچنین گفت: عراق اجازه نخواهد داد که از خاک این کشور برای تعرض به کشورهای همسایه استفاده شود.

وی افزود: عراق نمی پذیرد از اراضی خود برای حمله به کشورهای همسایه استفاده شود. ما روابط خوبی با همه کشورهای همجوار داریم و به دنبال توسعه آن در راستای منافع عراق و کشورهای همسایه هستیم.

یحیی رسول با بیان اینکه فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر کنترل مرزها از سوی نیروهای مرزبانی و کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه تأکید دارد، تصریح کرد: این دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق است که نیروهای مرزبانی عراق فورا کنترل مرزها را در دست گیرند.

وی گفت که السودانی همچنین دستور تقویت فرماندهی مرزبانی با سلاح و تجهیزات و نیروها را داده است تا مرزها به خوبی تحت کنترل قرار گیرد.

نخست وزیر عراق همچنین با تغییر فرمانده مبارزه با مواد مخدر و چند فرمانده ارشد دیگر, تأمین امنیت داخل شهرهای عراق را رسما به پلیس (الشرطة) واگذار کرد و از این پس، نیروهای ارتش بر مسئولیت امنیت مرزها تمرکز خواهد داشت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما