plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۲۷۳۴۹

دیدار و مذاکره نماینده دولت آمریکا با بارزانی در اربیل

نیکولاس گرینجر نماینده دولت آمریکا در امور شمال شرق سوریه با رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل دیدار کرد.دو طرف بر لزوم ادامه همکاری‌های مشترک برای مقابله با خطراتی که عراق و سوریه و منطقه را تهدید می کند، تأکید کردند.
دیدار و مذاکره نماینده دولت آمریکا با بارزانی در اربیل
به گزارش ایصال نیوز، «نیکولاس گرینجر» نماینده دولت آمریکا در امور شمال و شمال شرق سوریه، چهارشنبه با «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان در اربیل عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته وبگاه صوت العراق، در این دیدار که سرکنسول آمریکا در اقلیم کردستان نیز حضور داشت، طرفین درباره تازه‌ترین تحولات سوریه، عراق، داعش و روابط میان نیروهای کُرد و شرایط اردوگاه الهول سخن گفتند.

طبق بیانیه دفتر نیچروان بارزانی، در این دیدار دو طرف بر لزوم ادامه همکاری‌های مشترک برای مقابله با آن‌چه «تروریسم» می‌نامیدند و مقابله با خطراتی که عراق و سوریه و منطقه را تهدید می‌کند، تأکید کردند. لزوم گفت‌و‌گو میان جریان‌های مختلف سیاسی کُرد و دیگر گروههای سوری و دیگر مسائل منطقه از محورهای این دیدار بود.

روز گذشته نیز رئیس مشاوران نظامی ائتلاف آمریکایی با «سربست لزگین» مشاور وزارت پیشمرگه کردستان عراق دیدار کرد و دو طرف درباره حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه تروریست‌های کومله و حملات ترکیه علیه پ.ک.ک گفت‌و‌گو کردند.

انتهای پیام/*
۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما