plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۲۸۵۸۷
رئیس سازمان زندان های کل کشور خبر داد

اشتغال‌زایی ۵۰ درصدی زندانیان سراسر کشور تا پایان سال

استفاده حداکثری از ظرفیت بنیاد تعاون زندانیان
رئیس سازمان زندان‌های کل کشور گفت: در زمینه توسعه اشتغالزایی در زندان بستر ها و ظرفیت های لازم وجود دارد.با همکارانمان در سراسر کشور اتمام حجت کردیم که باید به نحوی برنامه های خودشان را تنظیم کنند که تا پایان خرداد ۲۰ درصد، تا پایان شهریور ۳۰ درصد و تا پایان سال ظرفیت اشتغالزایی در سراسر زندان های کشور به ۵۰ درصد برسد.
اشتغال‌زایی ۵۰ درصدی زندانیان سراسر کشور تا پایان سال
حرفه آموزی، اشتغال به کار و ایجاد درآمد در شکل گیری هویت و شخصیت زندانی و بازگرداندنش به جامعه و خانواده موثر و همچنین در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد.

از این رو مددجویانی که تحت حرفه آموزی قرار می گیرند در بازگشت مجدد به ارتکاب جرم از نرخ پایینی برخوردار هستند، از این رو لزوم ترویج فرهنگ کار و تلاش و تمرین برای کسب در آمد حلال در راستای اصلاح و تربیت مددجویان می‌تواند موثر باشد. چرا که نداشتن مهارت زمینه‌های بیکاری و باز هم ارتکاب جرم را فراهم می‌کند.

موضوع اشتغال و حرفه‌آموزی در سایه سند تحول قضایی موکدا مورد توجه مسئولان قوه قضاییه قرار گرفته و مسئولان ارشد این حوزه همواره تلاش خود را می‌کنند تا هر روز بر تعداد کسانی که جذب کارگاه‌های داخل زندان می‌شوند و کاری را فرا می‌گیرند بیشتر شود.

غلامعلی محمدی با اشاره به توسعه اشتغال در زندان‌ها بیان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۱ عنوان کردیم که برنامه توسعه اشتغال جز اولین برنامه‌های سازمان زندان هاست.

وی بیان کرد: از این رو و برای دستیابی به این هدف، با همکارانمان در سراسر کشور اتمام حجت کردیم که باید به نحوی برنامه های خودشان را تنظیم کنند که تا پایان خرداد ۲۰ درصد، تا پایان شهریور ۳۰ درصد و تا پایان سال ظرفیت اشتغالزایی در سراسر زندان های کشور به ۵۰ درصد برسد.

رئیس سازمان زندان های کل کشور تاکید کرد: در زمینه توسعه اشتغالزایی در زندان بستر ها و ظرفیت های لازم وجود دارد.



محمدی در ادامه درباره همکاری با بنیاد تعاون زندانیان در رشد و توسعه اشتغال زندانیان تاکید کرد: به واقع برای توسعه اشتغال در زندان ها حتما نیازمند تعامل مثبت با بنیاد تعاون زندانیان هستیم.

وی تاکید کرد: در راستای تعامل با بنیاد تعاون زندانیان نیز یک بیانیه همدلی، همگرایی و هم افزایی منعقد شده است تا براساس تعهدات بنیاد و تعهدات سازمان در راستای توسعه اشتغال حرکت کنیم.

رئیس سازمان زندان‌های کل کشور بیان کرد: امیدواریم از ظرفیت بنیاد تعاون زندانیان استفاده حداکثری داشته باشیم و بتوانیم قابلیت های بالقوه این بنیاد را بالفعل کنیم.میزان 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما