plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۱
کد مطلب : ۲۸۳۳۶

سنتکام: بیش از 100 شناور بدون سرنشین در خلیج فارس مستقر می‌شود

در پی حمله اخیر به نفتکش یک میلیاردر صهیونیست در سواحل عمان، مایکل کوریلا فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه گفت گروه ضربت به رهبری این کشور ۱۰۰ شناور بدون سرنشین را در آب‌های خلیج فارس مستقر خواهد کرد.
سنتکام: بیش از 100 شناور بدون سرنشین در خلیج فارس مستقر می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) شنبه (۱۹ نوامبر، ۲۸ آبان) گفت گروه ضربت به رهبری این کشور ۱۰۰ شناور بدون سرنشین را در آب‌های راهبردی منطقه خلیج فارس برای جلوگیری از آنچه «تهدیدات دریایی» خواند، مستقر خواهد کرد.

ژنرال مایکل کوریلا فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه این اظهارات را در کنفرانس سالانه منامه در بحرین بعد از آن مطرح کرد که رژیم صهیونیستی و آمریکا با اتهام‌زنی علیه ایران، آن را مقصر حمله پهپادی هفته جاری به نفتکش متعلق به میلیاردر صهیونیست در سواحل عمان، خواندند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کوریلا گفت: تا سال آینده همین زمان، گروه ضربت ۵۹ ناوگانی متشکل از بیش از ۱۰۰ شناور بدون سرنشین سطح و زیر سطح که با هم کار و ارتباط برقرار می‌کنند و آگاهی حوزه دریایی را فراهم می‌کنند، گرد هم خواهد آورد.

به گزارش عرب نیوز، فرمانده سنتکام بدون اشاره به جزئیات گفت: علاوه بر شناورهای بدون سرنشین، آمریکا در حال ایجاد برنامه آزمایشی در خاورمیانه با شرکای خود برای فائق آمدن بر پهپادهای متخاصم است.

رئیس سنتکام همچنین توسعه پهپادهای متخاصم را بزرگترین تهدید تکنولوژیکی برای امنیت منطقه دانست.

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» چهارشنبه (۱۶ نوامبر، ۲۵ آبان) به نقل از یک مقام ادعا کرد نفتکش مرتبط با یک میلیاردر اسرائیلی با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت.

طبق این گزارش، این مقام دفاعی ناشناس مستقر در غرب آسیا گفت این حمله سه‌شنبه شب در سواحل عمان رخ داد.

مقام مذکور، نفتکش مورد حمله را «Pacific Zircon» با پرچم لیبریا شناسایی کرد. این نفتکش تحت مدیریت «کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی» Eastern Pacific Shipping شرکت مستقر در سنگاپور متعلق به عیدان عوفر میلیاردر صهیونیست، فعالیت می‌کند.

شرکت مالک نفتکش «پاسیفیک زیرکان» در خبری تکمیلی ادعا کرد این نفتکش در سواحل عمان مورد اصابت پرتابه قرار گرفته و بخش انتهایی آن بر اثر انفجار آسیب دیده اما خدمه آسیبی ندیده‌اند و هیچ آلودگی نفتی در آب وجود ندارد.

در پی این حادثه، آمریکا به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت و مسئولیت حمله به این کشتی در دریای عمان را متوجه تهران کرد.

پیش از آن، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌های نظامی ناشناس این رژیم ادعا کرده بود که ایران عامل حمله به نفتکش میلیاردر صهیونیست است.فارس

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما