plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۱۹۱۹
إِنَّ رَبَّک لَبِالْمِرْصَادِ

ضرورت واکنش قاطع به اقدام خصمانه شورای همکاری خلیج فارس

احمد امینی
اقدام هماهنگ کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس با توجه به اینکه درخواست از طرف آمریکا عنوان شده و موافقت از طرف کشورهای عربی همسایه ایران بوده است و صراحتا علت آن، مقابله با حمله احتمالی ایران ذکر شده است، یک اقدام خصمانه و خطرناک است که مقامات ایران نباید از کنار آن به سادگی بگذرند.
ضرورت واکنش قاطع به اقدام خصمانه شورای همکاری خلیج فارس
ایصال نیوز - دیروز خبری در الشرق الاوسط انتشار یافت که نباید به سادگی از کنار آن گذشت، خبر این بود: «دولت عربستان سعودی و تعدادی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با درخواستِ ایالات متحده آمریکا برای استقرار مجدد نیروهای نظامی خود در آب‌های خلیج فارس و اراضی آن کشورها موافقت کردند. این موافقت طبق توافق‌های دوجانبه میان آمریکا و کشورهای خلیج فارس صورت گرفته‌ است و هدف از این توافق بازدارندگی ایران از هرگونه تجاوز احتمالی از سوی آن با توجه به پیشینه رفتارِ بی‌ثبات کننده این کشور در سطح منطقه است».
الجزیره هم گزارش داد که این تصمیم در پی جلسه ای در بحرین و در پایگاه نظامی فرماندهی دریایی آمریکا و با حضور مقامات و فرماندهان کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس و فرماندهان نظامی آمریکا بوده است.
اگر دقت کنیم؛
اولاً موضوع اصلی،درخواستِ موافقتِ گسترش حضور ناوگان نیروهای نظامی آمریکا در خلیج فارس بوده است.
ثانیاً هدف از گسترش حضور نیروهای نظامی آمریکا،مقابله با ایران عنوان شده است.
ثالثاً موافقت کنندگانِ با گسترش و حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند. 
روشن است که اعضای شورای همکاری خلیج فارس عبارتند از: عربستان، کویت، امارات، بحرین، قطر و عمان. 
پس از اشغال کویت توسط عراق و برای سرنگونی صدام که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از نیروهای بین المللی درخواست کمک کرده بودند، این دومین بار است که همه یا اکثر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از آمریکا رسما برای مقابله با آنچه تهدید یک کشور (ایران) می‌خوانند دعوت به حمایت و حضور نظامی بیشتر در منطقه خلیج فارس می کنند.
این اقدام علیه یک کشور مسلمان و همسایه مثل ایران، قطعاً، هم از لحاظ سیاسی و هم از لحاظ نظامی و امنیتی، یک اقدام خصمانه، خطرناک و تنش زا محسوب می شود.
نگارنده براین باور است که این اقدام هماهنگِ کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس با توجه به اینکه درخواست از طرف آمریکا عنوان شده و موافقت از طرف کشورهای عربی همسایه ایران بوده است و صراحتا علت آن، مقابله با حمله احتمالی ایران ذکر شده است، یک اقدام خصمانه و خطرناک است که مقامات ایران نباید از کنار آن به سادگی بگذرند.
از لحاظ قوانین بین المللی، مشروعیت بخشیدن به حضور بیشتر نیروها، تسلیحات، هواپیماها و ناوهای جنگی آمریکایی، نیاز مبرمی بود که آمریکا در این برهه از زمان و برای اقناع افکار عمومی، به آن شدیداً احتیاج داشت و گرنه انواع و اقسام پایگاههای نظامی، در آب و خاک این کشورها وجود داشت و جابجایی ادوات و نیروهای نظامی آمریکایی نیز امری عادی و روتین بوده است.
مسلماً آمریکا با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در حال آماده کردن شرایط و افکار عمومی برای یک اقدام خطرناک علیه ایران هستند و هر روز در حال تکمیل پازل عملیاتی خود هستند. غفلت از حیله دشمن در پیشگاه تاریخ و ملت خطایی نابخشودنی است. قطعاً این اقدام شیطنت آمیز و خصمانه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از دید ملت و دولت ایران پنهان نخواهد ماند.و إِنّ غَداً لنَاظِرِهِ قَرِيبُ  
انتهای پیام/*
۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما