plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۲۸۱۴۴
با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام شد

افتتاح پروژه ریلی چابهار زاهدان حدفاصل خاش تا زاهدان

پیشرفت 60 درصدی پروژه راه آهن چابهار-زاهدان
معاون اول رئیس جمهور، پروژه راه‌آهن زاهدان- خاش به طول 155 کیلومتر را به عنوان یکی از قطعات خط ریلی استراتژیک چابهار- زاهدان افتتاح کرد.
افتتاح پروژه ریلی چابهار زاهدان حدفاصل خاش تا زاهدان
به گزارش ایصال نیوز، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور  در مراسم افتتاح راه‌آهن زاهدان ـ خاش اظهارداشت: بنا داریم با توسعه خطوط ریلی در کشور همسایگان شمالی را به آب‌های جنوب‌ متصل ‌کنیم.

وی به راه آهن زاهدان ـ خاش به عنوان ‌یکی از قطعات خط ریلی استراتژیک چابهار ـ میلک ـ سرخس‌ اشاره کرد و اظهار داشت:  سه قطعه دیگر از این خط ریلی به نقاط مطلوب رسیده که طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

 معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه راه‌آهن نسخه شفابخش کشور است، افزود: اگر رشت به آستارا متصل شود و در صورت تکمیل راه‌آهن چابهار، امکان ارسال کالاها از چابهار تا فنلاند و اگر راه‌آهن شلمچه به بصره متصل شود امکان ارسال کالا تا مدیترانه فراهم می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه‌ و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در تشریح جزئیات این پروژه اظهار داشت: این خط آهن به طول ۶۳۴ کیلومتر از شهر‌های چابهار، نیک‌شهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور می‌کند که طول آن با احتساب ایستگاه‌ها به ۷۵۰ کیلومتر می‌رسد و در گام نخست، قطعه ۷ و ۸ این پروژه حدفاصل خاش تا زاهدان به طول ۱۵۵ کیلومتر (با احتساب ایستگاه‌ها حدود 180 کیلومتر) به بهره‌برداری رسید و شهر خاش از طرف زاهدان به شبکه ریلی کشور متصل گردید.

مهندس رحمانی ضمن تشکر از همکاری وزارت راه و شهرسازی در اجرای این پروژه بزرگ گفت: در حال حاضر، کل این پروژه بیش از 60 درصد پیشرفت داشته است  و رکورد بی‌سابقه ریل‌گذاری بیش از 4200 متر در یک روز از موفقیت‌های این ابرپروژه بود.

وی افزود: موسسات راهیران، ریل‌گستر، شهید رجایی، پایدارسازان، نصر و راه‌سازه، تمام همت خود را به کار بسته‌اند تا این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه ریلی کشور با سرعت بالایی اجرا شود.

گفتنی است توسعه حمل و نقل ریلی در راستای ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال کشور‌های آسیای میانه و مرکزی به آب‌های آزاد و تسهیل و توسعه ترانزیت کالا از سواحل مکران و بندر شهید بهشتی چابهار از مهمترین اهداف پروژه خط آن چابهار- زاهدان عنوان شده است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما