plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۲۸۱۱۲
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خبر داد

مازوت سوزی واحدهای تولیدی کشور کاهش یافته است

برای حال ناخوش محیط زیست کشور باید راهکارهای جدی اتخاذ کرد
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حالی که مازوت سوزی واحدهای تولیدی کشور در سال قبل از شهریور ماه آغاز شده بود، امسال میزان مازوت سوزی و استفاده از سوخت مایع در واحدهای تولیدی تاکنون ۲۹.۵ درصد کمتر شده است.
مازوت سوزی واحدهای تولیدی کشور کاهش یافته است
به گزارش ایصال نیوز، علی سلاجقه چهارشنبه شب در نشست دومین دوره آموزشی مدیران کل ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست در مشهد افزود: طبق تاکید رییس جمهوری در شورای سلامت کشور که هفته گذشته برگزار شد، توسعه فرع بر محیط زیست است و محیط زیست یکی از ارکان سلامت کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: به این ترتیب برای حال ناخوش محیط زیست کشور باید راهکارهای جدی اتخاذ کرد و در این راستا باید حفظ محیط زیست به یک مساله درجه یک برای جامعه تبدیل شود.

سلاجقه با تاکید بر برخورد جدی و قاطعانه با مخربان محیط زیست گفت: مسوولان ادارات حفاظت محیط زیست در استان‌ها باید به عنوان ناظر و حاکم مطالبه جبران خسارت و غرامت را از مخربان محیط زیست داشته باشند، بزودی غربال گری پروژه ها آغاز شده و در این راستا دستورالعملی نیز برای ادارات محیط زیست در استانها ابلاغ می شود.

سلاجقه راه اندازی مانیتورینگ ایستگاه های پایش را در تمام استان‌ها ضروری دانست و افزود: همه ادارات کل حفاظت محیط زیست در استان‌ها وظیفه دارند ایستگاه های پایش در تالابها، پسماندها، آلایندگی ها، خروجی دودکش‌ها، پساب و مناطق زیست محیطی راه اندازی کنند، داده های آن را تعیین و مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار دهند.

وی همچنین از راه اندازی سامانه جامع محیط زیست کشور خبر داد و گفت: هنوز بخشهای از این سامانه نیاز به تکمیل دارد که باید هر چه سریع‌تر انجام گرفته تا قابلیت ارزیابی و راستی آزمایی داده ها را داشته باشد.

سلاجقه هدف سازمان حفاظت محیط زیست را ارتقای شاخص‌های زیست محیطی ذکر و بیان کرد: خوشبختانه لایحه "حفاظت از محیط زیست" در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، موارد مربوط به لایحه "ارزیابی" نیز باید هر چه سریعتر جمع بندی و تکمیل شود.ایرنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما