plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۸
کد مطلب : ۲۷۹۹۱
در جمع نخبگان فرهنگی اجتماعی کاشان

استاندار اصفهان: غفلت از یوم‌الله ۱۳ آبان، دور شدن از مولفه‌های هویتی است

مرتضوی: کاشان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و اصفهان در ایثارگری شاخص اند
استاندار اصفهان گفت: ۱۳ آبان و ۱۶ آذر برای جمهوری اسلامی ایران روزهای سرنوشت‌سازیست، که غفلت مسوولان از آن، دور شدن از مولفه‌های هویتی است.در سفر ۲روزه مرتضوی به کاشان معاونان استاندار برای افتتاح طرح های عمرانی آموزشی، وی را همراهی می‌کنند.
استاندار اصفهان: غفلت از یوم‌الله ۱۳ آبان، دور شدن از مولفه‌های هویتی است
به گزارش ایصال نیوز، سید رضا مرتضوی روز پنجشنبه در جمع نخبگان فرهنگی و اجتماعی کاشان با بیان اینکه آیین ۱۳ آبان امسال با عنوان «خروش انقلابی و فریاد استکبارستیزی مردم» نام‌گذاری شده است، تاکید کرد: مدیران و مسوولان شهرستان‌های استان اصفهان در هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن یوم الله ۱۳آبان، دانش‌آموزان را حمایت و گزارش‌های متقنی را برای بازنشر در فضای رسانه‌ای تهیه کنند.

وی با بزرگداشت یاد سه دانشجوی شهید ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، با گلایه از اینکه در کشور به این روز مهم زیاد پرداخته نشده است، اظهار داشت: امروز دشمنان، روز خروش دانشجویان انقلابی علیه ظلم و استبکار را وارونه جلوه می‌دهند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نباید عرصه روایت‌گری را به دست دشمن سپرد، گفت: جهاد تبیین که رهبر فرزانه انقلاب بارها بر آن تاکید فرموده‌اند، جدی گرفته نشده است.

وی ماموریت نخست تمامی نخبگان و افراد موثر جامعه را معرفی ایران بر پایه واقعیت‌ها دانست و گفت: نباید بگذاریم دشمنان، ایران را غیرواقعی به جهان معرفی کنند.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری اینکه امید به زندگی سال ۱۳۵۷در کشور ایران ۵۲ سال بود، خاطرنشان کرد: اکنون ایران با ۷۵ سال در بانوان و ۷۲ سال در مردان، بیشترین امید به زندگی را در بین کشورهای جهان دارد که این مهم بیانگر آن است که ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت‌تر از سایر کشورها به سمت رفاه، آسایش، آرامش، بهداشت و تغذیه حرکت کرده است.

به گفته وی، ایران به لحاظ پیشرفت علمی جزو ۶ کشور اول و در حوزه زیرساخت‌ها و خدمات رسانی در وسعت سرزمینی نیز جزو سه کشور نخست دنیاست.

استاندار اصفهان از ظرفیت ۲ برابری دانشگاه‌های فرهنگیان در این استان خبر داد و افزود: ظرفیت این دانشگاه‌ها یک هزار و ۶۰۰ نفر بود که یک هزار و ۳۰۰ نفر به آن افزوده شد و در سال‌های آینده نیز باز هم ارتقا خواهند یافت.

وی با اشاره به وجود ۴۵ مدرسه سنگی در استان اصفهان یادآور شد: قرار است در گام نخست این مدرسه‌ها تا پایان سال جمع‌آوری شود.

مرتضوی بدون اشاره به شمار مدرسه‌های کانکسی در استان اصفهان، گفت: تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ این نوع مدرسه‌ها نیز در استان وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به وجود ۲۹۲ واحد آموزشی نیمه‌تمام خیرساز در استان اصفهان، اظهار داشت: با جذب اعتبارهای سفر رییس جمهور، برنامه‌ریزی شده است تا این مدرسه‌ها نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ به سرانجام برسد.

استاندا ر اصفهان در ادامه با گرامیداشت یاد یک هزار و ۸۰۰ شهید کاشان، خاطرنشان کرد: در این استان، شهرستان‌های کاشان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و اصفهان به لحاظ شاخص‌های ایثارگری در تراز مرکز استان‌ها و بیش از آن، شهیدان والامقامی را تقدیم به نظام جمهوری اسلامی کرده‌اند.

وی سرانه تخت‌ بیمارستانی کاشان نسبت به استان اصفهان را بهتر بیان و تاکید کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های کاشان، منطقه‌ای را پشتیبانی می‌کند، باید ارتقا یابد.

مرتضوی با اشاره به توانمندی‌های کاشان، گفت: انتظار آن است که مسوولان این خطه در تراز شهرستان به مسائل نگاه نکنند بلکه با نگاه بیشتر و افق بالاتر، استان و کشور را نیز کمک کنند.

همچنین در ابتدای این جلسه چندتن از نخبگان به ایراد مطلب و بیان برخی دغدغه ها و مشکلات پرداختند. تاکید بر عدالت محوری در توزیع بودجه نه بر مساوات برای کاشان، افزایش بودجه برای موسسه‌های قرآنی و نظارت بر عملکرد آنها، تاکید بر رعایت عفاف و حجاب در اداره‌ها و توجه بیشتر مدیران به کارکنان زن، خدمات‌رسانی خالصانه و صادقانه به مردم از جمله مطالبات برخی نخبگان فرهنگی و اجتماعی کاشان از مسووولان استانی بود.

نخبگان فرهنگی و اجتماعی کاشان در دیدار با استاندار اصفهان، نبود بازارچه صنایع دستی، مشکلات بیمه و دریافت وام هنرمندان صنایع دستی، نبود مرکزی برای ارایه آثار شهیدان و دو گانگی مدیریت در صدور پروانه کار برای صنایع دستی را از دیگر مشکلات خود بیان کردند.

دیدار با خانواده معظم شهیدان، بازدید از مرکز فوریت‌های پزشکی جاده‌ای روستای آذران، طرح آبرسانی و ناحیه صنعتی شهر برزک، پل رواند، بیمارستان شهید بهشتی، ناحیه صنعتی نیاسر، منطقه ویژه اقتصادی و چندین واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان از جمله برنامه‌های سفر 2 روزه استاندار اصفهان به کاشان است.
افتتاح ۹ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی خیرساز و خط آبرسانی روستاهای سن سن و آب شیرین، برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، گفت‌وگو با نخبگان و ملاقات مردمی، برگزاری نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان و دیدار با اصحاب رسانه بخش‌های دیگری از سفر استاندار اصفهان به کاشان است
 معاونان «هماهنگی امور اقتصادی» ، «سیاسی، امنیتی و اجتماعی» و «هماهنگی امور عمرانی» استاندار اصفهان در سفر 2 روزه سیدرضا مرتضوی به کاشان، وی را همراهی می‌کنند.

شهرستان کاشان با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت ۳۶۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.ایر نا

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما