plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۲۷۹۷۲

دبیر شورای امنیت روسیه: اوکراین با مشارکت غرب در حال تهیه "بمب کثیف" هسته ای است

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در نشست دبیران شوراهای امنیت کشورهای مستقل مشترک المنافع اعلام کرد: کی یف با مشارکت غرب در حال تهیه ی"بمب کثیف" است و اگر جلوی این وضعیت گرفته نشود، به فاجعه تبدیل خواهد شد.
دبیر شورای امنیت روسیه: اوکراین با مشارکت غرب در حال تهیه "بمب کثیف" هسته ای است
به گزارش ایصال نیوز، پاتروشف گفت: "طبق اطلاعات موجود، کار در اوکراین برای ایجاد یک بمب "کثیف" هسته ای در حال انجام است. ما معتقدیم که این روند بدون مشارکت متصدیان غربی انجام نمی شود. در این رابطه، ما نسبت به چنین وضعیت به وضوح خطرناکی ابراز نگرانی می کنیم که اگر کنترل نشود، به یک فاجعه جهانی تبدیل خواهد شد."

ژنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه، پیشتر گفته بود که وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی در مورد برنامه های کی یف برای استفاده از "بمب کثیف" دارد و مسکو را در این مورد مقصر می داند. جیمز کلورلی و کاترین کولونا وزرای خارجه بریتانیا و فرانسه و همچنین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفتند که کشورهایشان ادعاهای روسیه مبنی بر آماده شدن اوکراین برای استفاده از به اصطلاح "بمب کثیف" را رد می کنند.

"بمب کثیف" کانتینر ایزوتوپ های رادیواکتیو و مواد منفجره است. هنگامی که این بمب منفجر می شود، کتنتینر از بین می رود و ماده رادیواکتیو توسط یک موج ضربه ای پاشیده می شود و باعث ایجاد آلودگی رادیواکتیوی در مناطق وسیع می شود. طوری که از اطلاعات منتشره توسط وزارت دفاع فدراسیون روسیه بر می آید، هنگامی که اوکراین یک "بمب کثیف" را منفجر می کند، ایزوتوپ های رادیواکتیو تا فاصله 1500 کیلومتری در جو پخش می شوند و می توانند به لهستان برسند.اسپو

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما