plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
کد مطلب : ۲۷۸۹۷

اتهام رسمی آمریکا: بشقاب‌پرنده‌ها کار چین است!

مشاهدات پنتاگون و آژانس‌های اطلاعاتی را برای سال‌ها متحیر کرده است و به نظریه‌هایی در مورد بازدید از بیگانگان فضایی و جاسوسی توسط یک کشور متخاصم با استفاده از فناوری پیشرفته دامن می‌زند.
اتهام رسمی آمریکا: بشقاب‌پرنده‌ها کار چین است!
به گزارش ایصال نیوز، مقامات دولتی آمریکا بر این باورند که عملیات نظارتی توسط قدرت‌های خارجی و بالون‌های هواشناسی و یا دیگر ابزار هوابرد، بیشتر حوادث اخیر پدیده‌های هوایی ناشناس را توضیح می‌دهند.

این مشاهدات پنتاگون و آژانس‌های اطلاعاتی را برای سال‌ها متحیر کرده است و به نظریه‌هایی در مورد بازدید از بیگانگان فضایی و جاسوسی توسط یک کشور متخاصم با استفاده از فناوری پیشرفته دامن می‌زند.

سازمان‌های اطلاعاتی قرار است تا روز دوشنبه سند محرمانه‌ای را به کنگره تحویل دهند که گزارشی را که سال گذشته منتشر شده بود به‌روزرسانی می‌کند و می‌گوید تقریباً همه این رویدادها توضیح‌نشده باقی مانده‌اند.

سند اصلی به ۱۴۴ حادثه بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۱ نگاه می‌کند که توسط منابع دولتی ایالات متحده، عمدتاً پرسنل نظامی آمریکایی، گزارش شده‌اند.

این مقاله بر اساس مصاحبه با مقامات آمریکایی آشنا با یافته‌های پنتاگون و آژانس‌های اطلاعاتی بررسی این حوادث تهیه شده است.

مقامات به شرط ناشناس ماندن قبول کردند تا درباره آثار طبقه بندی شده صحبت کنند.

برخی از مقامات به طور رسمی به نظارت چینی‌ها اشاره می‌کنند که با فناوری نسبتاً معمولی پهپاد به دنبال آموزش خلبان‌های خود هستند؛ مقامات آمریکایی بر این عقیده‌اند که چین که نقشه هواپیماهای جنگنده پیشرفته را دزدیده است، می خواهد درباره نحوه آموزش خلبانان نظامی خود توسط ایالات متحده اطلاعات بیشتری کسب کند.

به گفته نیویورک‌تایمز مقامات پنتاگون بیشتر کار را مخفی نگه داشته اند؛ تا حد زیادی به این دلیل که نمی خواهند چین یا سایر کشورها بدانند که تلاش های آنها برای جاسوسی از ارتش آمریکا کشف شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما