plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۱۴۷۳۳

جو بایدن: هرگز در به کاربردن قوه قهریه تعلل نخواهم کرد

تشکیل کارگروه ویژه در پنتاگون برای مهار چین
رئیس‌جمهور جدید آمریکا طی اولین سخنرانی خود در پنتاگون، با تاکید بر لزوم مقابله با تهدیدهای چین، گفت که به عنوان آخرین گزینه، از به کار کردن قوه قهریه برای دفاع از آمریکا هرگز تعلل نخواهد کرد.
جو بایدن: هرگز در به کاربردن قوه قهریه تعلل نخواهم کرد
به گزارش ایصال نیوز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) برای اولین بار در وزارت دفاع این کشور حاضر شد و در یک نشست خبری به سخنرانی پرداخت.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، بایدن ابتدا با قدردانی از خدمات نیروهای مسلح و نظامیان این کشور، گفت: «هرگز کاری که [ارتش] انجام می‌دهد را سیاسی نمی‌کنم. هرگز به شما بی‌احترامی نخواهم کرد».

وی سپس با اشاره به بحران‌های جهانی توضیح داد: «با وزیر دفاع و سران کشورهای جهان جهت پایان دادن به جنگ‌ها، همزمان با مبارزه با تروریسم، تلاش خواهم کرد».

رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص جدیت خود برای مقابله با تهدیدها علیه این کشور نیز اظهار داشت: «اگر لازم باشد، هرگز در به کار بردن قوه قهریه تعلل نخواهم کرد. البته باور دارم که توسل به زور باید آخرین گزینه باشد».

بایدن درخصوص سیاست‌های دولت جدید آمریکا علیه چین نیز گفت: «باید با چالش‌هایی که چین [برای ما] دارد، مقابله کنیم. تشکیل کارگروه ویژه در پنتاگون برای ارزیابی سیاست‌های در قبال چین و ارائه پیشنهادات جهت مقابله با آن را اعلام می‌کنم».

گفتنی است، یورونیوز هم گزارش داد نحوه آرایش و استقرار نیروهای نظامی ایالات متحده به منظور بازدارندگی چین در اقیانوس آرام از جمله محورهای سیاست‌ تازه راهبردی آمریکا در قبال بزرگترین رقیب استراتژیک این کشور عنوان شده است.

بایدن در ادامه سخنان خود تاکید کرد که کشورش بدون شک در صدد مقابله با چالش چین است و اطمینان داد که مردم آمریکا در آینده پیروز این رقابت خواهند بود.

وی سپس با استقبال از آزاد شدن «لُجین الهَذلول» فعال حقوق بشری از زندان‌های رژیم عربستان سعودی، گفت: «این خبر خوبی است».

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما