plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹
کد مطلب : ۲۷۷۵۲
در جلسه شورای فرهنگ عمومی گلستان

آیت‌الله نورمفیدی: جامعه نیاز به گفتگو دارد، سخت گیری ها جواب نمی دهد

باید نیاز جوانان را شناسایی کرده و وارد میدان شویم
امام جمعه گرگان با بیان اینکه جامعه نیاز به گفتگو دارد گفتگو هم نباید محدود به یک عده خاص شود، تصریح کرد: اینگونه رفتارها -رفتارهای سختگیرانه- زخم بر پیکر جامعه وارد می کند. از اوایل انقلاب تا امروز هیچ وقت با برگزاری کنسرت ها در این شهر مخالفت نکردم و هیچ مشکلی هم پیش نیامد.
آیت‌الله نورمفیدی: جامعه نیاز به گفتگو دارد، سخت گیری ها جواب نمی دهد
آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی گلستان اظهار داشت:‌ جامعه نیاز به گفتگو دارد و با وجود آنکه رهبری انقلاب سالهاست به مقوله گفتگو و نشست آزاد در دانشگاه‌ها تاکید دارند و اخیرا رئیس جمهور محترم هم برشکل دادن و جهت دادن به گفتگوها اشاره داشته، اما به دلایلی این مهم تاکنون عملی نشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بحث آزاد در دانشگاه ها این نیست که عده ای فقط صحبت هایی داشته باشند و هر چی دلشان می خواهند بگویند بلکه باید گفتگودو طرفه باشد و همه بتوانند حرف بزنند و صحبت کنند و بصورت منطقی و با پرهیز از نگاه تحکم آمیزو قیم‌مابانه و جمود فکری پاسخ داده شود ما باید این راه را برای نسل جوانمان باز کنیم .

نورمفیدی گفت: جامعه نیاز به گفتگو دارد گفتگو هم نبابد محدود به یک عده خاص شود، اینگونه رفتارها زخم بر پیکر جامعه وارد می کند.

وی با اشاره به ضرورت انعطاف پذیری در حوزه مدیریت مباحث فرهنگی کشور افزود: ‌برخی سخت گیری‌ها در شرایط فعلی جامعه اثر معکوس بر جا می‌گذارد.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: از اوایل انقلاب تا امروز هیچ وقت با برگزاری کنسرت ها در این شهر مخالفت وجلوگیری نکردم و هیچ مشکلی هم پیش نیامد در عوض شاهد بودیم شهرهایی که سخت گیری کردند دچار مشکلاتی شدند.

وی تاکید کرد: اینگونه سخت گیری ها درست نیست و جواب هم نمی دهد آن هم در این دنیایی که دشمن با آن همه تبلیغات و هجمه های گسترده در حال القای فرهنگ خود به جوانان ما می باشد.

نماینده ولی فقیه دراستان تصریح کرد: در رسانه دشمنان دست به هر کاری برای ایجاد جذبه در بین نوجوانان و جوانان ما می زنند و از راه های پرجاذبه و ایجاد انگیزه شیطانی و نفسانی در بین جوانان برای رسیدن به اهدافشان تلاش می کنند.



نورمفیدی ادامه داد: برای اینکه در برابر هجمه و مفسده‌انگیزی دشمنان موفق باشیم باید نیاز جوانان را شناسایی کرده و با تکیه بر معارف و اخلاق دینی وارد میدان شویم.

امام جمعه گرگان در پایان با اشاره به آیه ۱۵۹ سوره آل عمران «فَبِمَا رَحْمَهٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ ۖ…» گفت:خدا به پیامبر (ص)می گوید؛چون با خلق نرم ومهربان بودی مردم دورت جمع شدند و اگر تندخو و سخت‌دل بودی مردم از گِرد تو متفرق می‌شدند ،این هم مسئله شخصی و هم مسئله حکومتی است ،این گستره یک امر شخصی ومختص رسول خدا (ص)نیست بلکه برای همه جوامع اسلامی است و باید مورد توجه قرار بگیرد. 

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما