plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۲۷۷۲۲

مدودف: نتیجه‌ای قابل قبول است که با منافع روسیه در تضاد نباشد

نائب رییس شورای امنیت روسیه گفت: هر نتیجه ای برای روسیه قابل قبول است تا زمانی که با منافع روسیه در تضاد نباشد.
مدودف: نتیجه‌ای قابل قبول است که با منافع روسیه در تضاد نباشد
به گزارش ایصال نیوز، دیمیتری مدودف، نائب رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه طی سخنانی گفت: هرگونه "نتیجه" دقیقاً تا زمانی برای روسیه قابل قبول است که با منافع اصلی کشور به عنوان کشور جانشین امپراتوری روسیه و اتحاد جماهیر شوروی در تضاد نباشد و تا زمانی که کشورهای همسایه با نیروهای هسته ای خود وارد بلوک های نظامی متخاصم با روسیه نشوند.

مدودف که در کانال تلگرامی خود درباره مسایل بین المللی صحبت میکرد، نوشت: هر کشوری مهمترین مسایل را در اولویت قرار می دهد - حفاظت از شهروندان خود و استقلال دولتی، و این حفاظت، نه تنها در قلمرو خود، بلکه در صورت وجود زمینه برای دیگران امکان پذیر است.

وی‌افزود: "دلایل کاملا واضح است - ترور و کشتار شهروندان این کشور. به عبارت دیگر، هر کشوری حق دارد از نیروی نظامی برای محافظت از شهروندان خود که در سرزمین های خارجی کشته می شوند، استفاده کند. به طور پیشگیرانه، به منظور جلوگیری از کشتار بیشتر، نسل کشی و سایر جنایات علیه شهروندان خود."علاوه بر این، مدودف خاطرنشان کرد که هیچ کس نتایج جنگ جهانی دوم را زیر سوال نمی برد، اما باید در نظر داشت که تاریخ به طور اجتناب ناپذیری رو به جلو است.

وی اضافه کرد: "از سال 1945 اتفاقات زیادی افتاده است که هم توازن قوا در جهان و هم خطوط مرزهای دولتی را به شدت تغییر داده است. به همین دلیل است که هر "نتیجه" دقیقاً تا زمانی که با منافع اساسی روسیه در تضاد نباشد برای ما به عنوان یک دولت جانشین، و از بسیاری جهات وارث تاریخی و اخلاقی امپراتوری روسیه و اتحاد جماهیر شوروی قابل قبول است.

آقای مدودف نوشت: تا زمانی که هیچ حمله مستقیمی علیه شهروندان ما صورت نگیرد، تا زمانی که کشورهای همسایه، که قبلا بخشی از امپراتوری روسیه یا اتحاد جماهیر شوروی بودند، وارد بلوک‌های نظامی متخاصم با ما نشوند، و شهرهای ما به صورت شبانه روزی هدف نیروهای هسته‌ای راهبردی آنها نباشند و ‌تمامیت ارضی ما را تهدید نکنند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما