plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۳
کد مطلب : ۲۷۶۸۴

آمریکا: نیروهای ایرانی در کریمه به روسیه در استفاده از پهپادها کمک کرده‌اند

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با طرح ادعای ضدایرانی جدید گفت، پرسنل ایرانی در کریمه حضور داشته و به روسیه در استفاده از پهپادها کمک کرده‌اند.
آمریکا: نیروهای ایرانی در کریمه به روسیه در استفاده از پهپادها کمک کرده‌اند
به گزارش ایصال نیوز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب ادعای جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران و روسیه مطرح کرد.

پرایس در نشستی خبری ادعا کرد: «می‌توانیم تأیید کنیم که پرسنل نظامی روسیه مستقر در کریمه در حال پرواز دادن پهپادهای ایرانی و استفاده از آن‌ها برای انجام حملات فعال در اوکراین بوده‌اند».

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: «در روزهای اخیر ارزیابی ما این است که پرسنل ایرانی در کریمه حضور داشته‌اند و به روسیه در انجام این علمیات‌ها کمک کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «روسیه ده‌ها فروند از این پهپادها دریافت کرده و احتمالا در آینده محموله‌های بیشتری نیز دریافت خواهد کرد».

پرایس ادعا کرد: «روسیه و ایران برخلاف تمام چیزهایی که دیده‌ایم به دروغ گفتن ادامه می‌دهند. آن‌ها همچنان مدعی هستند که چنین چیزهایی را فراهم نکرده‌اند».

این در حالی است که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده تهران به هیچ یک از طرفین درگیر در اوکراین تسلیحات تحویل نمی‌دهد زیرا موجب طولانی‌تر شدن جنگ خواهد شد.

وی همچنین امروز درباره تماس با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلاک کرد: «‏امروز در تماس تلفنی جوزپ بورل به وی یادآور شدم که سیاست روشن ما مخالفت با جنگ و تشدید آن در اوکراین هست. ادعای ارسال موشک ایرانی به روسیه برای کاربرد علیه اوکراین یک ادعای بی اساس است».

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت استفاده در جنگ اوکراین، این ادعاها را فاقد صحت دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه این ادعاهای بی اساس که بر پایه اطلاعات غلط و مفروضات مغرضانه مطرح می‌شود را بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند دستگاه های رسانه ای برخی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و از همین رو آمادگی کشورمان را برای گفت‌وگو و مذاکره با اوکراین جهت رفع این اتهامات اعلام کرد.

«امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک هم در جمع خبرنگاران ادعاهای بی اساس در مورد انتقال پهباد از سوی ایران برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرد و تاکید کرد، این ادعاها هیچ ارتباطی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما