plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۲۳۱۹۴

آمریکا: به دنبال شکست راهبردی روسیه در اوکراین هستیم

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به جنگ اوکراین گفت که واشنگتن به دنبال "شکست راهبردی" مسکو در اوکراین است.
آمریکا: به دنبال شکست راهبردی روسیه در اوکراین هستیم
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از "الجزیره"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه شب به خبرنگاران گفت، واشنگتن به دنبال "شکست راهبردی" مسکو در اوکراین است به طوری که این کشور را از نظر اقتصادی ضعیف‌تر و در سطح بین‌المللی منزوی‌تر کند.

وی تصریح کرد: وقتی از شکست راهبردی صحبت می‌کنیم، منظور موقعیت مسکو در نظام بین‌المللی است. مسکو پس از آنکه آماده تهاجم شد و در ۲۴ فوریه این تهاجم را انجام داد، از نظر موقعیت خود در صحنه جهانی، دیگر روسیه پیش از این حمله نخواهد بود.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته ادعا کرد: در ارتباط با اهداف جنگی روسیه در اوکراین باید بگویم که این کشور در رسیدن به این اهداف شکست خورده و اوکراین موفق شده است.

وزیر خارجه آمریکا که به همراه لوید آستین وزیر دفاع این کشور به اوکراین سفر کرده بودند، با بیان اینکه هدف اصلی کرملین مطیع ساختن اوکراین و سلب حاکمیت و استقلال آن است، تاکید کرد که روسیه نتوانسته است به این اهداف دست یابد.

وی ادعا کرد: روسیه به دنبال تقویت قدرت نظامی و اقتصاد خود بود، اما عکس این امر را شاهد بوده‌ایم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز حمله نظامی خود که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما