plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
کد مطلب : ۲۷۶۸۳
رئیس بنیاد شهید خبر داد

نرخ بیکاری جامعه ایثارگری کشور ۱۹.۶ درصد و بالاتر از عموم مردم است

۵۰ درصد ایثارگران کشور یا بد مسکن یا بی مسکن هستند
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور بالاتر از عموم مردم بوده و به ۱۹.۶ درصد می‌رسد که امیدواریم با برنامه ریزی های مناسب، این رقم را کاهش دهیم.
نرخ بیکاری جامعه ایثارگری کشور ۱۹.۶ درصد و بالاتر از عموم مردم است
به گزارش ایصال نیوز، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در ارومیه افزود: برنامه منسجمی برای حل مشکلات این بخش تهیه شده که شامل سه بخش استخدام فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد، استخدام فرزندان جانبازان کمتر از ۷۰ درصد و تقویت اعتبارات حوزه اشتغال است.

وی اضافه کرد: در حوزه استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد، هشت هزار نفر کد استخدامی دریافت کرده و منابع مالی آن هم تامین شده است.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: در این حوزه باید اشتغال ۳۳ هزار نفر تعیین تکلیف شود که بخشی از آن حل شده و بخش دیگری نیز از طریق آزمون دوم که در حال برگزاری است، تعیین تکلیف می‌شوند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در بخش سوم هم تقویت اعتبارات اشتغال را در دستور کار قرار داده‌ایم و امسال سعی داریم در این حوزه، از ظرفیت استانداری ها استفاده کرده و ۱۰ درصد منابع استانی اشتغال را به ایثارگران اختصاص دهیم.

قاضی زاده هاشمی در خصوص مسکن ایثارگران هم گفت: طبق آمار ۵۰ درصد ایثارگران کشور یا بد مسکن یا بی مسکن هستند و ما باید مسکن ۸۰ هزار نفر را در این حوزه تامین کنیم.

وی اظهار کرد: برای رفع این مشکل از فرصت طرح جهش ملی مسکن استفاده کرده و طبق قانون باید پنج درصد این طرح به ایثارگران تعلق بگیرد که ساز و کار این امر مهیا شده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: همچنین بنیاد شهید تلاش کرده با دارایی‌های خود، چند پروژه مسکن را طراحی و اجرا کند که حدود پنج هزار واحد در این برنامه ریزی احداث و تحویل ایثارگران خواهد شد.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیروز و امروز میهمان مردم و جامعه ایثارگری آذربایجان غربی بود.

دیدار با ایثارگران، بررسی مشکلات این بخش و همچنین بازدید از ایثارگرانی که در زلزله خوی دچار خسارت شدند از جمله دیگر برنامه‌های قاضی زاده هاشمی در این سفر است./ایر نا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما