plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۲۷۴۴۱
در مراسم صبحگاه مشترک عهد سربازی ارتش

استاندار اصفهان: امام خمینی (ره) فرهنگ ظهور را در انقلاب ما تغییر داد

انقلاب ما امروز بر قله افتخار ایستاده است
استاندار اصفهان با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرهنگ ظهور را در انقلاب ما تغییر داد، گفت: شاید اگر در خاطرات و دست‌نوشته‌های ظهور نگاهی بیندازیم همه درمی‌یابیم که یک فرهنگ حداقلی از حوزه انتظار که توجه محدود به ادعیه و مجالست‌های فردی در حوزه‌های انتظار آخرین حد و مرزی است که برای فرهنگ انتظار ترسیم شده است.
استاندار اصفهان: امام خمینی (ره) فرهنگ ظهور را در انقلاب ما تغییر داد
به گزارش ایصال نیوز، صبح امروز یکشنبه هفدهم مهرماه، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در مراسم صبحگاه مشترک عهد سربازی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: وقتی عنوان جلسه عهد وپیمان با امام زمان(عج) رقم می‌خورد ما باید متوجه این نعمت باشیم که خداوند متعال در دوره‌ای ما را خلق کرده که در سرزمین اسلامی باشیم و بتوانیم با ندایی بلند و رسا بر این عهد و پیمان خودمان تاکید و افتخار کنیم.

وی بیان کرد: سال‌های سال در کشور ما همه تلاش سلاطین و شاهان این بود که رنگ و بوی خدا را از روی زمین جمع کنند. آنها سعی می‌کردند با قطع رابطه انسان با آسمان، مطامع خودشان را در این دنیای مادی بیشتر و بهتر پیش ببرند و مردم را به خفت بکشند که اطاعت‌پذیری بیشتری داشته باشند و با ترویج فساد و فحشا مردم را سرگرم نفس خودشان کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه حرکت شما در مسیر عهد و پیمان به انقلاب اسلامی است که ملائک به آن افتخار می‌کنند، افزود: علی رغم توطئه‌های دشمنان در یک جنگ احزاب تمام عیار علیه این ملت پس از انقلاب اسلامی مادام ناکام مانده به واسطه همین عهد و پیمان ها است.

دکتر مرتضوی تاکید کرد: قائل بودن به امامت و منتظر ظهور در دل مسیر نهفته است و هر کسی در دوره غیبت زندگی می‌کند لزوما اهل با فضیلت‌ترین و بالاترین مردمان زمان نخواهد بود. کسی به این فضیلت مفتخر خواهد شد ابتدا قائل به امام زمان(عج) و سپس از منتظران واقعی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرهنگ ظهور را در انقلاب ما تغییر داد، ابراز داشت: شاید اگر در خاطرات و دست‌نوشته‌های ظهور نگاهی بیندازیم همه درمی‌یابیم که یک فرهنگ حداقلی از حوزه انتظار که توجه محدود به ادعیه و مجالست‌های فردی در حوزه‌های انتظار آخرین حد و مرزی است که برای فرهنگ انتظار ترسیم شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) «انقلاب ما مقدمه‌ای برای فرایند ظهور است» عنوان کرد: انقلاب ما فرهنگ ظهور را در این جامعه حیات مجدد داد و شما می‌بینید با توسل به فرهنگ انتظار در برهه‌ها و خطرات مختلف انقلاب اسلامی عبور کرده است.

دکتر مرتضوی یادآور شد: انقلاب ما امروز بر قله افتخار ایستاده است اگر به دستاوردهای انقلاب نگاهی انداخته شود و جایگاه خودمان را در دوران سیاه طاغوت مقایسه کنیم شأن و منزلت حرکت امام خمینی (ره) بر ما بیشتر روشن می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه این عهد جایگاه با عظمتی است چرا که در این عهد سه مقوله متفاوت مورد تاکید قرار می‌گیرد، ادامه داد: ابتدا عهد به معنای شناخت و معرفت به امام، معرفت به وظیفه‌ای که در قبال امام داریم، دوم عقدی که پیرو این عهد با امام می‌بندیم، عقد به معنی محکم کردن و گره زدن است و سوم ثبات در عهد است وقتی به عهد با امام زمان نائل می‌شویم به عهد خدا می‌رسیم.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما