plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۲۷۴۳۶
در آیین‌ معارفه رئیس کل دادگستری استان بوشهر

معاون اول قوه قضاییه: باید اثبات کنیم که مدیران دستگاه قضایی مظهر عدالت، شجاعت و استقلال هستند

تأکید بر ضرورت اجرای عدالت، مبارزه جدی با فساد، ایجاد آرامش در جامعه
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه محورهای شش‌گانه ذکر شده ازسوی رئیس قوه قضایی در حکم انتصاب رئیس کل دادگستری استان بوشهر نقشه راه قوه قضاییه است، تصریح کرد: اجرای عدالت، مبارزه جدی با فساد، ایجاد آرامش در جامعه جزء وظایف قوه قضاییه در دوره تحول است که به جد دنبال این موضوع هستیم.
معاون اول قوه قضاییه: باید اثبات کنیم که مدیران دستگاه قضایی مظهر عدالت، شجاعت و استقلال هستند
به گزارش ایصال نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مصدق در آیین‌ معارفه رئیس کل دادگستری استان بوشهر و تکریم رئیس کل پیشین دادگستری استان ضمن عرض تبریک هفته وحدت و هفته نیروی انتظامی به همه اعضای نیروهای مسلح به ویژه نیروی فراجا و گرامیداشت یاد شهدای خلیج فارس و به ویژه شهید مهدوی اظهارکرد: در گام دوم انقلاب بر اساس بیانیه ارزشمند مقام معظم رهبری مسئولیت مهمی در بر عهده کارگزاران جمهوری اسلامی از جمله مدیران دستگاه قضایی گذاشته است.

وی افزود: اجرای عدالت، مبارزه جدی با فساد، ایجاد آرامش در جامعه جزء وظایف قوه قضاییه در دوره تحول است که به جد دنبال این موضوع هستیم.

 معاون اول قوه قضاییه، تصریح کرد: باید اثبات کنیم که مدیران دستگاه قضایی مظهر عدالت، شجاعت و استقلال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق گفت: محورهای شش‌گانه ذکر شده در حکم انتصاب رئیس قوه قضاییه نقشه راه قوه قضاییه است و ریاست قوه قضاییه همواره در تلاش برای تحقق این محورها است.

 وی افزود: توجه به ماموریت‌های اصلی قوه قضاییه در قانون اساسی از جمله موضوعات مورد تأکید رهبر انقلاب است که قوه قضاییه برای آن برنامه‌ریزی کرده است.

معاون اول قوه قضاییه به دومین محور در حکم مقام معظم رهبری برای رئیس قوه قضاییه که اجرای سند تحول قضایی است اشاره کرد و گفت: امروز افتخار می کنیم که قوه قضاییه با برنامه منسجم و پشتوانه علمی مدیریت می‌شود و آمادگی لازم را نیز داریم تا برنامه‌های خود را با نخبگان به اشتراک گذاریم تا به پیشرفت بهتر کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق، استفاده از فناوری نوین، بکارگیری نیروهای فاضل و جهادی، ارج نهادن به قضات پاکدامن و ارتباط با بطن مردم را از دیگر محورهای مورد اشاره در حکم انتصاب دانست.

وی ضمن اشاره به اقتدار و شجاعت امروز قوه قضاییه بر اساس وظایف قانون اساسی، گفت: همکاران دستگاه قضایی در سراسر کشور در اجرای وظایف خود به قدری زحمت می‌کشند که قابل وصف نیست حتی در ساعت‌های بعد از وقت اداری و در منزل نیز مشغول به کار هستند.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه این نشست بیان کرد: ما به خود می‌بالیم که امروز در قوه قضاییه، قوه مجریه و قوه مقننه سه رئیس قوه قضاییه شجاع، ارزشی و انقلابی و جهادی کار می کنند که با تشکیل جلسات متعدد سران قوا جامعه را مدیریت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق به جایگاه و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و حتی دنیا اشاره کرد و گفت: اطمینان می‌دهم هیچ کشوری به نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی‌توانند نگاه کج کند و دشمنان خوب می‌دانند که هیچ کاری نمی‌توانند کنند.

وی با اشاره به مسایل اخیر و اعمال خلاف قانون اغتشاشگران، افزود: همانطور که مردم به خوبی خود را از این اغتشاشگران جدا کردند خواص نیز راه خود را جدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق در پایان ضمن توصیه به همکاران قضایی در جهت استفاده از ارفاقات قانونی برای زندانیان و مد نظر قرار دادن این موضوع، گفت: قوه قضاییه برای مبارزه با فساد به صورت جدی برنامه‌ریزی کرده است و به هیچ وجه از مخلان آرامش مردم و جامعه نمی‌گذرد.

در این مراسم از زحمات علی جمادی تقدیر و معارفه مهرانگیز به عنوان رئیس کل دادگستری استان بوشهر انجام شد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما