plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۲۷۲۶۳

ونزوئلا ۷ زندانی آمریکایی را در ازای آزادی ۲ تن از شهروندانش آزاد کرد

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند در یک برنامه تبادل زندانی، ونزوئلا هفت آمریکایی از جمله پنج مدیر نفتی را در ازای دو تن از منسوبین نیکولاس مادورو که به اتهام قاچاق مواد مخدر در آمریکا زندانی بودند، آزاد کرد.
ونزوئلا ۷ زندانی آمریکایی را در ازای آزادی ۲ تن از شهروندانش آزاد کرد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری رویترز، در این مبادله آزادی زندانیان، مدیران اجرایی شرکت "سیتگو پترولیوم" که چند سال بود در ونزوئلا زندانی بودند به همراه "متیو هیت"، تفنگدار دریایی سابق آمریکایی و یک شهروند آمریکایی دیگر به نام "عثمان خان" با دو تن از بستگان نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا که در سال ۲۰۱۵ دستگیر شده بودند، مبادله شدند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای در این رابطه گفت آمریکایی‌های "به غلط بازداشت شده" به زودی به خانه بر می‌گردند.

این برنامه تبادل زندانی که به گفته یک مقام آمریکایی در فرودگاه یک کشور نامشخص ثالث انجام شد، در پی چندین ماه مذاکرات محرمانه با دولت مارکسیست مادورو صورت گرفت که تحت تحریم‌های آمریکا از جمله در بخش انرژی خود است.

دولت مادورو نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد در نتیجه مذاکراتی که در ماه مارس (اسفند و فروردین) آغاز شد، دو جوان ونزوئلایی که به صورت "ناعادلانه" در ایالات متحده در بند بودند، به همراه یک گروه از شهروندان آمریکایی که تحت قوانین قضایی ونزوئلا بوده و بنا به دلایل انسان دوستانه آزاد شدند، مبادله شدند.

انتهای پیام/*
۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما