plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۹۴۹۴

توئیت تازه ترامپ در باره تبادل زندانیان با ایران و مذاکره

پس از سخنان روز شنبه علی ربیعی سخنگوی دولت ایران مبنی بر تبادل بدون پیش شرط زندانیان با آمریکا، دونالد ترامپ در حساب توئیتری خود به انتشار بخشی از گزارش روزنامه تایمز پرداخت که به این سخنان اشاره شده‌ بود.
توئیت تازه ترامپ در باره تبادل زندانیان با ایران و مذاکره
به گزارش ایصال نیوز، در پی اظهارات روز شنبه (۲۰ اردیبهشت) علی ربیعی سخنگوی دولت مبنی بر تبادل بدون پیش شرط زندانیان با آمریکا، سخنان وی بازتاب بسیاری در رسانه‌های بین المللی داشت. از جمله روزنامه تایمز که در گزارشی به این سخنان پرداخت.

در گزارش روزنامه تایمز پس از بازتاب سخنان سخنگوی دولت ایران، به نقل از یک مقام ناشناس آمده است که تهران تاکنون هیچ پیشنهادی مبنی بر مذاکره مستقیم ارائه نداده است.

هفته گذشته مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که در حال پیشرفت و تلاش برای آزادی سرباز نیروی دریایی بازداشتی در ایران هستند اما پس از سخنان ربیعی و انتشار گزارش تایمز در خصوص آمادگی ایران برای تبادل زندانیان، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در نخستین واکنش، در توئیتی اقدام به بازنشر گزارش روزنامه تایمز کرد.

ربیعی روز شنبه ۲۰ اردیبهشت در بخشی از سخنان خود گفته بود: «از مدت‌ها پیش اعلام کردیم که برای تبادل همه زندانیان ایرانی و آمریکایی آمادگی داریم. بدون هیچ پیش شرطی آمادگی تبادل برای همه زندانیان و گفت‌وگو برای این آزادی وجود دارد اما آمریکا تاکنون از پاسخ خودداری کرده است. ما دولت آمریکا را مسئول جان و سلامت همه شهروندان ایرانی می‌دانیم که از خانواده‌های خود دور هستند. اطلاعاتی داریم که شهروندان ایرانی در زندان‌های آمریکا در شرایط مطلوبی نیستند و به خوبی مراقبت نمی‌شوند. به نظر ما، آمریکا نسبت به گذشته آمادگی بیشتری برای پایان دادن به این وضعیت دارد اما تاکنون از دادن پاسخ خودداری کرده است».

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما