plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۲۷۱۴۴

فؤاد حسین: اعتراضات ایران مساله‌ای داخلی است

مذاکرات تهران-ریاض ادامه دارد
وزیر خارجه عراق در خصوص اعتراضات اخیر در ایران خاطرنشان کرد که این مساله داخلی است اما از فوت مهسا امینی بسیار متاثر شدیم.
فؤاد حسین: اعتراضات ایران مساله‌ای داخلی است
به گزارش ایصال نیوز، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگویی به مذاکرات ایران و عربستان، مذاکرات هسته ای و همچنین اعتراضات اخیر ایران پرداخت.

فواد حسین، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه روداو گفت که ایران و عربستان تاکنون پنج دور مذاکرات در سطح اطلاعاتی و امنیتی برگزار کردند.

وی گفت: با دو طرف ایرانی و سعودی دیدار داشتم و تلاش می کنیم که مذاکرات را به سطح وزرای خارجه برسانیم، تلاش های ما ادامه دارد و باید ببینیم چه چیزی رخ می دهد.

فواد حسین با اشاره به اینکه محتوای پنج دور قبلی مذاکرات ایران و عربستان به طور رسمی اعلام نشد، تاکید کرد که عراق اکنون با دو طرف در ارتباط است.

وزیر خارجه عراق درخصوص تاثیر مذاکرات توافق هسته ای بر مذاکرات ایران و عربستان گفت: نمی خواهم وارد این بحث شوم اما تمام امور به هم مرتبط هستند. روابط ایران و عربستان و ایران و آمریکا روی هم تاثیرگذار هستند اما این تاثیرگذاری مستقیم نیست.

وی گفت که هم ایران ‌و هم عربستان بر اساس منافع خود سیاست های خود را دارند ‌و ما همانند دیگر طرف ها پیگیر مذاکرات وین هستیم.

فواد حسین درخصوص اینکه بغداد پیش از این پیام های آمریکا را به ایران منتقل کرده است، گفت: بله، انجام داده ایم و همچنان این کار را انجام می دهیم ‌و من اخیرا دیدارهایی با دو طرف داشتم.

وزیر خارجه عراق گفت که این دیدارها به توافق هسته ای مرتبط است و در واقع دو طرف به نتایجی رسیده اند اما اکنون مساله دیگری را به توافق ربط دادند.

وی گفت که بحث و مناقشه اکنون درخصوص این مساله است و این مساله میان ایران و آمریکا است نه ایران و ۱+۵.

وزیر خارجه عراق درخصوص اعتراضات اخیر در ایران نیز خاطرنشان کرد که این مساله داخلی است اما از فوت آن دختر بسیار متاثر شدیم./ا یسنا 

انتهای پیام/*
۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما