plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳
کد مطلب : ۲۷۱۰۴

پیروزی ائتلاف راست افراطی در انتخابات ایتالیا

با پایان یافتن زمان اخذ رأی در انتخابات سراسری ایتالیا، نظرسنجی‌های پای صندوق حاکی از پیروزی ائتلاف راست افراطی و به‌دست آوردن اکثریت پارلمان است. خانم جورجیا ملونی به زودی نخستین نخست‌ وزیر زن ایتالیا خواهد شد.
پیروزی ائتلاف راست افراطی در انتخابات ایتالیا
به گزارش ایصال نیوز، رسانه‌های محلی بامداد دوشنبه از پایان زمان اخذ رأی و بسته‌شدن شعب انتخاباتی در انتخابات سراسری ایتالیا خبر دادند.

برخی منابع نیز طبق نظرسنجی‌های پای صندوق می‌گویند ائتلاف راست افراطی «برادران ایتالیا» به رهبری خانم «جورجیا ملونی» با به‌دست آوردن اکثریت کرسی‌های پارلمان، در انتخابات پیروز شده است.

شبکه «اسکای‌نیوز» گزارش داد که آمار غیررسمی حاکی از آن است که این ائتلاف، حدود ۴۱ تا ۴۵ درصد از آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات را به خود اختصاص داده که برای اکثریت پارلمان کافی است.

طبق این گزارش، ائتلاف چپ‌گرا در این انتخابات نیز ۲۵.۵ درصد از آرای مردم را کسب کرده و جنبش «۵ ستاره» نیز به اقبال ۱۳.۵ درصدی شرکت‌کنندگان رسیده است.

خبرنگار اسکای‌نیوز در ایتالیا به نقل از مقامات دولتی گفت که مشارکت مردم این کشور در انتخابات سراسری زودهنگام بعد از سال ۲۰۱۸، به میزان حدودی ۵۰.۵ درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/*
۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما