plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
کد مطلب : ۲۷۱۰۰

صدر اعظم آلمان پس از قرارداد تامین انرژی با امارات، وارد قطر شد

صدراعظم آلمان پس از عقد قرارداد با امارات متحده عربی در زمینه تامین سوخت در سومین مقصد از سفر دوره‌ای اش به منطقه حاشیه خلیج فارس وارد دوحه پایتخت قطر شد.
صدر اعظم آلمان پس از قرارداد تامین انرژی با امارات، وارد قطر شد
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از خبرگزاری امارات (وام)، «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان روز (یکشنبه) در کاخ «الشاطئ» ابوظبی با امارات متحده عربی یک توافق راهبردی در زمینه تسریع تامین انرژی و رشد صنعتی منعقد کرد.

این قرارداد در جریان دیدار شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات با «اولاف شولز» صدر اعظم آلمان امضا شد و بر اساس آنچه خبرگزاری امارات (وام) گزارش داد، دو طرف مسیرها و فرصت‌های همکاری برای تقویت مشارکت راهبردی جامع که دو کشور را در مرحله بعدی به هم نزدیک می‌کند، گفت گو کردند.

مشارکت راهبردی جامع بین دو کشور شامل در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجاری همچنین انرژی‌های تجدید پذیر، امنیت غذایی، علوم و فناوری پیشرفته و تلاش‌های مشترک برای مقابله با تغییرات اقلیمی و حفظ محیط زیست و پایداری آن است.

هدف از این توافق، تسریع اجرای پروژه‌های مورد علاقه بین امارات و آلمان در زمینه‌های تامین انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و اقدامات آب و هوایی است.

به عنوان بخشی از این تلاش‌های مشترک، شرکت دولتی نفت و گاز امارات (ادنوک) قرارداد تامین گاز طبیعی مایع به شرکت آلمانی «آر دبلیوای آ جی» (RWEAG) منعقد کرد که بر اساس آن «ادنوک» اولین محموله گاز طبیعی مایع را برای استفاده در عملیات آزمایشی ایستگاه (پایانه) واردات گاز طبیعی شناور در «برونسبوتل» به آلمان صادر و در اواخر سال ۲۰۲۲ تحویل خواهد داد.

«اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان در ادامه سفر منطقه‌ای خود پس از امارات بعد از ظهر امروز وارد دوحه پایتخت دوحه شد.

به گزارش خبرگزاری قطر (قنا)، صدر اعظم آلمان در بدو ورود به فرودگاه بین المللی دوحه مورد استقبال شیخ محمد بن قاسم آل ثانی وزیر صنعت و تجارت قطر قرار گرفت.

وی پیش از این نیز به عربستان سعودی رفته و در بندر جده با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دیدار و گفت و گو کرده بود. این سفر شولتس در راستای تلاش برای امضای معاملات در زمینه سوخت با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس انجام شده است.

پیشتر «رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان درباره سفر دوره‌ای صدراعظم کشورش به کشورهای عربی خلیج فارس اظهار نظر کرده بود که انتظار می‌رود شولتس در طول سفر خود به امارات و قطر، قرارداد گاز طبیعی مایع LNG را امضا کند. بزرگترین هدف سیستم اقتصادی اروپا جایگزینی واردات برق روسیه تا اواسط سال ۲۰۲۴ است.

انتهای پیام/*
 
۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما