plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۳۲۱۰
تداوم خیانت به آرمان فلسطین

ایجاد خط راه آهن بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی

رونمایی از طرح خط راه آهن در سفر به ابوظبی
با نگاهی به نقشه مسیر ریلی تعریف شده از سوی کاتز به سادگی به این نتیجه خواهیم رسید که جدا از درآمدزا بودن مسیر ریلی یاد شده، هدف عمده دیگر مسیر کاهش اهمیت استراتژیک تنگه هرمز خواهد بود. از آنجاکه این تنگه به طور کامل در کنترل ایران بوده، رقبای منطقه ای این کشور مانند عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال یافتن راهی برای دور زدن این تنگه بوده اند و اکنون به نظر میرسد با توجه به عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و اسرائیل و در صورت راه اندازی این خط ریلی، در آینده تا حد زیادی از اهمیت استراتژیک تنگه هرمز کاسته خواهد شد.
ایجاد خط راه آهن بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی
به گزارش ایصال نیوز به نقل از «الجزیرة»، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی از طرح اسرائیل برای احداث خط راه آهن مشترک بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی پرده برداشت.
"یسرائیل کاتس" وزیر خارجه اسرائیل در سفر اخیر خود به ابوظبی برای شرکت در یک نشست بین المللی، از این طرح رونمایی کرده است.
طبق طرح ارائه شده، کشورهای جنوب خلیج فارس شامل:عربستان،کویت، قطر، بحرین، عمان و امارات با استفاده از خط آهن به اردن و سپس بندر حیفا اسرائیل ( در ساحل دریای مدیترانه) از طریق راه آهن وصل می شوند.
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده که این طرح براساس مسیرهای تجاری قدیمی طراحی شده که نسبت مسیرهای تجاری فعلی، کوتاه تر، ارزان تر و امن تر است. وزیر خارجه اسرائیل گفته، از اینکه برای نمایندگی منافع اسرائیل با کشورهای جنوب خلیج فارس در ابوظبی هستم بسیار خوشحالم و مدعی شده که پیشرفت قابل ملاحظه ای در روابط میان اسرائیل و کشورهای جنوب خلیج فارس وجود دارد.
وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرده است احداث این خط ریلی باعث گسترش صلح بین اعراب و اسرائیل و توسعه اقتصادی در منطقه خواهد شد.
گفتنی است مقامات اسرائیلی و کشورهای عربی طی سالهای اخیر، به دفعات، پنهانی و آشکارا دیدارهایی با هم داشته اند.
انتهای پیام/* 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما