plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۲۷۰۱۹

پزشکیان: دشمن به دنبال راه انداختن جنگ داخلی است

یک نماینده مجلس با تاکید بر پیگیری قاطع پرونده «مهسا امینی» و اطلاع رسانی شفاف و دقیق به مردم گفت: باید با مقصران برخورد شود، اما این‌که توی خیابان بریزند، توهین به رهبری کرده، پرچم ایران را آتش زده، روسری از سر خانمی بردارند و نیروی انتظامی را کتک زنند، دقیقا همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.
پزشکیان: دشمن به دنبال راه انداختن جنگ داخلی است
به گزارش ایصال نیوز، مسعود پزشکیان در واکنش به حرکات تند در تجمعات دو روز گذشته و بعد از فوت مهسا امینی ، گفت: تاکید ما این است که باید موضوع خانم امینی پیگیری شده و با قاطعیت هم پیگیری می‌کنیم تا در صورت رخ دادن اتفاقی، طبق قانون و شرع با آن برخورد شود منتها اینکه عده‌ای در خیابان ریخته و نیروی انتظامی را کتک زده، توهین به رهبری کرده، ‌حجاب از سر کسی پایین کشیده و پرچم ایران را سوزانده و پاره کردند، یعنی افرادی هستند که از آن طرف آب درس گرفته و از این غلط‌ها می‌کنند.

وی با بیان این‌که «اینگونه حرکات هدفمند است»، افزود: معتقدم مردم و آن‌هایی که دنبال احقاقند، صف خود را از این آدم‌ها جدا کنند وگرنه بین حق و باطل بهم خورده و نظام با چالش مواجه می‌شود. همچنین خوراکی به دست آن طرف آبی‌ها می‌دهیم که علیه مملکت ما هر غلطی که خواستند، انجام دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چه کسی مملکت ما را به این روز کشانده است؟ کسی غیر از آمریکا و اروپا است که کشورمان را تحریم چندین ساله قرار داده و با اعمال تحریم دارو و غذا و سایر کالاها مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است؟ در چنین شرایط هم عده‌ای از مردم بدون آن که متوجه باشند توهین به رهبری کرده و پایه‌های نظام زیر سوال برده و شعارهای نامناسبی داده که آدم از شنیدنش حالش بهم می‌خورد.

پزشکیان با تاکید مجدد بر پیگیری پرونده مهسا امینی گفت: در این موضوع مدیری به درستی مدیریت و اطلاع رسانی نکرده است. قطعا باید با قاطعیت پرونده خانم امینی رسیدگی شود. همچنین با مقصران برخورد شده تا دفعه دیگر این اشتباهات تکرار نشود؛ این حرف حق است ‌و باید مطالبه کرد اما اینکه توی خیابان بریزند، توهین به رهبری کرده، پرچم ایران را آتش زده، روسری از سر خانمی بردارند و نیروی انتظامی را کتک زنند، دقیقا همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و راه انداختن جنگ داخلی است تا مملکت را با چالش مواجه کنند؛ قطعا امریکا و کشورهای منطقه به فکر مردم ما نیستند. حرف‌هایی که از آزادی هم می‌زنند تا وقتی برایشان معنا دارد که به نفعشان باشد و بعد از آن موضوعیتی ندارد. آمریکا که از تمام حکومت‌های دیکتاتور منطقه دفاع می‌کند، چرا در آن کشورها حرفی از آزادی نمی‌زنند بعد ایران را نشانه گرفته که زیر بار حرف زور آن‌ها نمی‌رود.

پزشکیان اضافه کرد: ما هم وجود نواقص را قبول داریم اما این که در داخل حل کنیم یک بحث است و این که در خارج بخواهند برای ما دایه دلسوزتر از مادر شوند، بحث دیگری است؛ آن‌ها باید سر جای خود بشینند و اگر مر د هستند، حق و حقوق مردم ایران را نخورند و زور نگویند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس درباره این که چرا تجمعات اعتراضی به حرکات رادیکالی کشیده شده است؟ گفت: رسانه‌های خارجی و آن‌هایی که دنبال فرصت بوده تا از یک اشتباه، یک جریان ساخته و بعد سوار بر احساسات مردم شوند، از این شرایط سواستفاده می‌کنند. از آن طرف هم مقداری مدیریت ما درست نبوده که سریع و قاطع و شفاف همه چیز را برای مردم توضیح دهد. یک گروه پزشکی از داخل و خارج تعیین کنند تا پرونده را بررسی کرده و همه چیز را شفاف به مردم بگویند.

وی با اشاره به این‌که «رییس جمهوری اعلام کرد که موضوع خانم امینی پیگیری شود» خاطرنشان کرد: ولی این پیگیری قاطع باشد تا بهانه به دست کسانی ندهند که پرچم مملکت را سوزانده و به رهبری توهین کنند؛ رهبری نباشد کل مملکت با هرج و مرج مواجه می شود، آیا اینها می‌خواهند کشور را با هرج و مرج روبرو کنند؟

پزشکیان در توصیه‌ای به مردم گفت: مردم مساله را از راه قانونی پیگیری کنند و ما هم در مجلس دنبال خواهیم کرد که رییس مجلس هم تاکید داشتند، تلاش می‌کنیم پیگیری‌ها قاطعانه باشد به هر حال ضعف‌هایی در سیستم‌های مدیریتی داشته و کارهایی کردیم که بهانه به دست آن طرف آبی داده‌ایم؛ کاری نکنیم آن‌ها بتوانند سواستفاده کنند.

وی افزود: خانواده محترم مهسا امینی نیز مواظب باشند که آن طرف آبی‌ها از آن ها سواستفاده نکنند؛ سعی می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم پیگیری کرده و حقوق و حقوق آن‌ها را شفاف کنیم تا با کسانی که اقدامی خلاف روند عادی و قانونی انجام دادند، برخورد شود که این کارها برای بار دوم و سوم تکرار نشود.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما