plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۲۷۰۱۴
در حاشیه مراسم رژه نیرو‌های مسلح

سرلشکر سلامی: هیچ نطفه‌ای از تهدید را در فضای پیرامونی ایران تحمل نمی‌کنیم

واکنش‌های ما به اقدامات خصمانه، جدی است
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه آگاه هستند که ما تحمل نمی‌کنیم هیچ نطفه‌ای از تهدید در فضای پیرامونی کشور ما از سوی رژیم‌هایی که ذاتاً تهدید جمهوری اسلامی ایران هستند مانند رژیم صهیونسیتی شکل بگیرد، تصریح کرد: صهیونیست‌ها این را می‌دانند و تا حدودی تجزیه و تحلیل درستی از اراده و توانمندی‌های ما دارند.
سرلشکر سلامی: هیچ نطفه‌ای از تهدید را در فضای پیرامونی ایران تحمل نمی‌کنیم
به گزارش ایصال نیوز از سپاه، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با اشاره به تهدیدات اظهار داشت: اصل اول این است که اگر جنگی اتفاق بیفتد، ما جنگ را با دفاع آغاز می‌کنیم، ولی با تهاجم خاتمه می‌دهیم.

سرلشکر سلامی افزود: اصل دیگر این است که اگر تهدیدی در شعاع امنیت ملی‌مان، شکل بگیرد، اجازه شکل‌گیری هندسه تهدید را نمی‌دهیم و حتماً قبل از اینکه تهدیدی شکل بگیرد، اقداماتی را صورت می‌دهیم؛ البته شکل عملیاتی آنچه انجام می‌دهیم، قابل بیان نیست.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: همه آگاه هستند که ما تحمل نمی‌کنیم هیچ نطفه‌ای از تهدید در فضای پیرامونی کشور ما از سوی رژیم‌هایی که ذاتاً تهدید جمهوری اسلامی ایران هستند، مانند رژیم صهیونسیتی شکل بگیرد. صهیونیست‌ها این را می‌دانند و تا حدودی تجزیه و تحلیل درستی از اراده و توانمندی‌های ما دارند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌دانند که ما اراده داریم و اهل عمل هستیم و می‌دانند که واکنش‌های ما به اقدامات خصمانه، جدی است؛ اما بیان جزئیات این کار ممکن نیست؛ باید منتظر صحنه‌های عمل بمانیم تا چگونگی اقدامات ما آشکار شود.

سرلشکر سلامی گفت: پیشرفت‌های دفاعی و نظامی ما اصلاً با دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی قابل قیاس نیست؛ مثلاً ما به عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آغاز جنگ که چنین روزی بود با سلاح‌های بسیار سبک مانند تک تیرانداز و یا آرپی جی ۷ وارد عرصه جنگ شدیم، اما امروز موشک‌های قدر‌ H و قدر F، رضوان، خیبرشکن، قاسم، صیاد، طبس سوم خرداد، ۳۰ خرداد و سلاح‌هایی که همه این‌ها دقیقاً در کشور ما توسط جوانان ایرانی به صورت خلاقانه تولید شده‌اند را در اختیار داریم و امروز به میزان غیرقابل شمارشی در دسترس سامانه‌های عملیاتی ما قرار دارند؛ همچنین در عرصه پهپادی در خطوط مقدم فناوری هستیم.

وی تصریح کرد: ما در گذشته هیچ چیزی به غیر از سلاح‌های سبک در اختیار نداشتیم، اما امروز توپخانه‌های دوربرد برای ما سلاح‌های سبک محسوب می‌شوند. موشک‌هایی مانند ٣۶٠ میلی‌متری مقدم، برای ما برد کوتاه محسوب می‌شود. موشکی هم مانند رضوان که یک موشک دقیق‌زن با سر جنگی بسیار قدرتمند است، برای ما یک موشک برد متوسط با برد هزار کیلومتری محسوب می‌شود.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: موشک رضوان، یک موشک پیشرفته بالستیک و نقطه‌زن است که با سرعت هشت برابر سرعت صوت وارد جو زمین می‌شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما