plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۶۹۲۱
در نشست خبری تشریح جزئیات فوت مهسا امینی

رئیس پلیس تهران: پس از فوت مهسا، فرمانده کل انتظامی دستور داد که این دختر فرزند من است

لباس مهسا در زمان دستگیری به مانند لباسش در فیلم‌های دوربین‌های مقر انتظامی نبود
سردار رحیمی در رابطه با پرونده مرحومه مهسا امینی گفت: روز سه شنبه هفته گذشته این خانم به همراه سه خانم و ۲ آقای دیگر در پارک طالقانی در حال گشت و گذار بودند، همکارانم به آن سه خانم دیگر تذکر دادند، رعایت کردند اما این خانم مراعات نکرد. همکارانم این خانم را به مقر انتظامی هدایت کردند. این نفرات از جمله خانم امینی به کلاس آمدند. خانم امینی از جای خود بلند شده و از همکارم سوال کرد که وضعیت من چه ایرادی دارد؟ پس از این موضوع حال مهسا بهم‌ می‌خورد. آنچه که وظیفه ما برای نجات جان یک انسان که در مقر انتظامی حضور داشته با سرعت و در کمترین زمان انجام شد.
رئیس پلیس تهران: پس از فوت مهسا، فرمانده کل انتظامی دستور داد که این دختر فرزند من است
به گزارش ایصال نیوز، سردار حسین رحیمی امروز در یک نشست خبری گفت: کسانی که تهمت‌های ناروا به پلیس وارد کردند را به آن دنیا و به پل صراط واگذار می‌کنیم.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه کار پلیس ایجابی است، گفت: همانطور که در عرض ۴۸ ساعت بزرگترین سرقت تاریخ را کشف و متهمانش را دستگیر می‌کنیم، پس از اینکه ظرف ۲۴ ساعت خفت‌گیر اتوبان نیایش را دستگیر کردیم، همانطور که خفت‌گیر خفه کن بانوان را دستگیر کردیم، همانطور که قاچاقچیان مواد مخدر را دستگیر می‌کنیم، همانطور که قاچاقچیان کالا که رکن تولید و صنایع کارگران را دستگیر می‌کنیم، پلیس امنیت جامعه را نیز فراهم و برقرار می‌کند.

وی در رابطه با مرحومه مهسا امینی افزود: روز سه شنبه هفته گذشته این خانم به همراه سه خانم و ۲ آقای دیگر در پارک طالقانی در حال گشت و گذار بودند، همکارانم به آن سه خانم دیگر تذکر دادند، رعایت کردند اما این خانم مراعات نکرد.

سردار رحیمی ادامه داد: همکارانم این خانم را به مقر انتظامی هدایت کردند و به خانواده وی اعلام کردند که لباس مناسب بیاورید و بعد از برگزاری کلاس آموزشی وی را در اختیار خانواده خود قرار خواهیم داد.

https://www.isalnews.ir/images/docs/files/000026/nf00026922-1.mp4

وی افزود: این نفرات از جمله خانم امینی به کلاس آمدند، تا استاد به کلاس بیاید و مراحل و مقدمات برگزاری این کلاس انجام شود، خانم امینی از جای خود بلند شده و از همکارم سوال کرد که وضعیت من چه ایرادی دارد؟ همکار بنده نیز به وی اعلام کرد که وضعیت لباس و شلوار شما ایراد دارد که پس از این موضوع حال مهسا بهم‌ می‌خورد.

فرمانده انتظامی تهران بیان کرد: پس از این واقعه تیم پزشکی مستقر در محل به بالین وی حاضر شده و اقدامات احیا را آغاز می‌کنند.

وی افزود: آنچه که وظیفه ما برای نجات جان یک انسان که در مقر انتظامی حضور داشته با سرعت و در کمترین زمان انجام شد.

سردار رحیمی اظهار کرد: پس از ارجاع مهسا به بیمارستان کسری، بهترین پزشکان را بر بالین وی حاضر و اعلام کردیم تمام اقدامات لازم با هزینه پلیس انجام شود.

وی افزود: پس از فوت مهسا فرمانده کل انتظامی کشور در مرز شلمچه به بنده دستور داد که این دختر فرزند من است و هر اقدامی لازم است انجام دهید.

رئیس پلیس تهران ادامه داد: مراقبت از خانواده وی، تشکیل تیم بازرسی برای بررسی جوانب و برخورد با قصورات احتمالی همکارانم دستور دوم و سوم سردار اشتری به بنده بود که صادر شد.

رئیس پلیس تهران تصریح کرد: عدم رعایت شئونات در معابر عمومی جرم مشهود و پلیس به عنوان ضابط مسئول برخورد با این جرم است.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که ملاک پلیس برای پوشش بانوان و عدم حضورشان در مقرپلیس امنیت اخلاقی چیست گفت: خانم‌ها باید بدانند که ملاک پوشش برای یک خانم به چه صورتی است، اینکه خانمی لباسی بپوشد که تمام بدنش مشخص شود که کار درستی نیست.

وی افزود: ماموران گشت ارشاد به دوربین‌های البسه خود مجهز هستند اما در این مورد فاقد دوربین بودند.

رئیس پلیس تهران در پاسخ به اینکه آیا در زمان دستگیری مهسا امینی لباس وی به مانند لباسش در فیلم‌های دوربین‌های مدار بسته مقر انتظامی بود یا خیر؟ گفت: خیر.

وی در پاسخ به سوال خبرگزاری میزان مبنی بر اینکه چرا به‌ جای فعالیت مستمر گشت ارشاد، گشت اماکن را برای جمع آوری البسه نامتعارف فعال‌تر نمی‌کند، گفت: روزانه ۳۰ گشت اماکن در حال فعالیت هستند و البسه زاپ دار و نامتعارف را جمع آوری می‌کنیم.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا در ون‌گشت ارشاد برای خانم امینی حادثه ای رخ داده یا خیر؟ و اینکه آیا در ون‌گشت ارشاد دوربین مبنی بر تایید یا رد این موضوع وجود داشته است یا خیر؟ گفت: در ون‌گشت ارشاد دوربین وجود ندارد، به جز مهسا ۵ دختر دیگر در ون بودند که شهادت می‌دهند که اتفاقی رخ نداده است و این موضوع توسط بازرسی فاتب بررسی و به اثبات رسیده است.

وی در واکنش به اینکه اورژانس بیمار را به هیچ عنوان به بیمارستان خصوصی نمی‌برد، چرا خانم امینی به بیمارستان خصوصی منتقل شد، گفت: با هماهنگی ما این اقدام انجام شد تا به نزدیک ترین بیمارستان منتقل شود./میزان 

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما