plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
کد مطلب : ۲۶۸۶۴

شمار سربازان جانباخته ارمنستانی و آذربایجانی از مرز ۲۰۰ نفر عبور کرد

بر اساس آمار تازه‌ای که روز جمعه از سوی باکو وایروان اعلام شد؛ درگیری‌های اخیر مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بیش از ۲۰۰ کشته به جا گذاشته است.
شمار سربازان جانباخته ارمنستانی و آذربایجانی از مرز ۲۰۰ نفر عبور کرد
به گزارش ایصال نیوز، آمار جدید کشته شدگان درحالی اعلام شده است که مراجع رسمی در ارمنستان و آذربایجان پیش‌تر به ترتیب از کشته شدن ۱۰۵ و ۵۰ سرباز در میان صفوف خود خبرداده بودند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان که سال ۲۰۲۰ پس از جنگ خونین شش هفته‌ای بر سر کنترل قره‌باغ تحت میانجی‌گری روسیه توافق آتش‌بس امضا کرده بودند در پی چند روز درگیری شدید و کشته شدن بیش از دویست نفر، چهارشنبه شب باردیگر بر سر توقف خصومت‌ها توافق کردند.

خبرگزاری اینترفاکس روز جمعه به نقل از نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان که در پارلمان کشورش سخن می‌گفت از کشته شدن ۱۳۵ نظامی ارمنی خبر داد در حالی که این آمار اوایل هفته از جان باختن ۱۰۵ سرباز این کشور حکایت داشت.

جمهوری آذربایجان نیز که پیش‌تر از جان باختن ۵۰ سرباز خود در درگیری‌های اخیر با ارمنستان خبر داده بود بنا به تازه‌ترین آمار رسمی، شمار کشته شدگان را ۷۷ نفر اعلام کرده است.

ارمنستان می گوید نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان طی هفته جاری به شهرک‌های داخل ارمنستان که خارج از منطقه قره‌باغ قرار دارد حمله کردند و آن ها را به تصرف خود درآوردند.

این در حالیست که مقامات آذربایجان مدعی هستند که نیروهای نظامی این کشور به «اقدامات تحریک آمیز» طرف ارمنی واکنش نشان داده‌اند.

پاشینیان روز جمعه اعلام کرد آتش بسی که با میانجیگری مسکو بر سر آن توافق شد به آخرین درگیری‌ها در اواخر شب چهارشنبه پایان داد اما وضعیت در مناطق مرزی همچنان متشنج است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما